Veikalā Maxima Zolitūdē iegruvuši griesti - 110
Foto: F64
Tā kā traģēdija Zolitūdē uzņēmumam un visai Latvijai bija milzīga nelaime un satricinājums, kam sekas būs jūtamas ilgi, runāt par uzņēmuma atgūšanos patlaban ir pāragri, teica SIA "Maxima Latvija" pārstāvis Jānis Beseris.

"Traģēdija izgaismoja daudzus problēmjautājumus. Ir tikai likumsakarīgi, ka saņēmām un joprojām izjūtam arī pamatotu kritiku no sabiedrības puses, ieskaitot uzņēmuma boikotu, kura sekas izjūtam vēl joprojām," atzīst Beseris.

Viņš norāda, ka uzņēmumam ir jāmainās un darbs pie šī procesa jau ir sākts, taču izmaiņām ir jānotiek visos uzņēmuma līmeņos, dažādos procesos un uzņēmuma kultūrā kopumā, tādējādi process nevar būt straujš.

Uzņēmuma atgūšanās būs atkarīga no spējas atgūt sabiedrības uzticību, kas ir uzņēmuma prioritāte, uzsver Beseris.

Tāpēc nākamā gada būtiskākie "Maxima Latvija" darbības virzieni būs turpināt sniegt palīdzību un atbalstu traģēdijā cietušajiem, turpināt sākto darbu pie uzņēmuma drošības sistēmas pilnveidošanas un, protams, pārmaiņām pašā uzņēmumā - pievēršoties uzņēmuma iekšējai darba videi, kultūrai un vērtībām, kas ietver arī darba procesa atvieglošanu un apstākļu uzlabošanu darbiniekiem.
Jau ziņots, ka 21.novembrī Zolitūdē, iebrūkot lielveikala "Maxima" jumtam, dzīvību zaudēja 54 cilvēki, bet vairāki desmiti guva smagus ievainojumus.

Nedēļu pēc traģēdijas no amata tika atbrīvots "Maxima Latvija" valdes loceklis Gintars Jasinsks. Kā paziņojumā presei norādīja "Maxima Group" direktors Mindaugs Bagdonavičs, Jasinsks no amata atlaists "par nepieņemami paustu viedokli šajā Latvijas tautai sāpīgajā un sarežģītajā laikā".

Preses konferencē, atbildot uz jautājumu, vai Dombrovska piemēram, uzņemoties atbildību par Zolitūdes traģēdiju, nebūtu jāseko arī kādam no veikala vadības, Jasinsks bija paziņojis, ka ka atkāpjas tie, kas jūtas vainīgi.

Veikalu ķēdes "Maxima" īpašnieku holdinga "Vilniaus prekyba" akcionārs Igns Staškevičs norādīja, ka "Maxima Latvija" pēc traģēdijas piedzīvo lojālo klientu zaudēšanu. Pēc traģēdijas Zolitūdē aptuveni par piektdaļu saruka kompānijas apgrozījums. "Maxima Latvija" nolēma mainīt uzņēmuma attīstības stratēģiju.

Kā ziņots, "Maxima Latvija" veikalu apgrozījums 2012.gadā bija 450,368 miljoni latu, kas ir 8,99% pieaugums salīdzinājumā ar 2011.gada apgrozījumu - 413,210 miljoniem latu, liecina "Firmas.lv" informācija.

Koncerna peļņa pieaugusi vairāk nekā septiņkārtīgi - no 1,869 miljoniem latu 2011.gadā līdz 14,342 miljoniem pērn.

"Maxima Latvija" dibināta 2000.gada 29.novembrī. Koncerna pamatkapitāls ir 3,450 miljoni latu. "Maxima Latvija" mātesuzņēmums ir Lietuvā reģistrētais "Vilniaus Prekyba UAB", kura mātesuzņēmums savukārt ir Nīderlandē reģistrētais "Lincoln Land Erste B.V.".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!