
Par viedajiem skaitītājiem joprojām pastāv vairāki maldīgi stereotipi, piemēram, ka par skaitītāja nomaiņu ir jāmaksā klientam vai arī, viedie skaitītāji uzskaita vairāk un tas ir iemesls, kāpēc palielinājies elektrības rēķins. ST speciālisti uzsver, ka šādi mīti nav patiesi; par skaitītāja nomaiņu klientam nav jāmaksā, visas izmaksas sedz ST, un arī rēķina pieaugumam ir jāmeklē citi iemesli, nevis jaunais skaitītājs – rēķinu ietekmē klienta paradumi, izmantoto elektroierīču un izvēlētā apgaismojuma energoefektivitāte, iespējams, izvēlētais elektrības tirgotāja produkts, kā arī citi faktori.
Viedie elektroenerģijas skaitītāji ir sertificēti atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvā 2004/22/EK "Par mērinstrumentiem" noteiktajām prasībām, kas pašos pamatos izslēdz iespējamību, ka viedie skaitītāji uzskaitītu patērēto elektroenerģiju neprecīzi vai vairāk, nekā klients ir faktiski saņēmis un patērējis. Viedie skaitītāji precīzi uzskaita visu klienta reāli patērēto elektroenerģiju. Ņemot vērā, ka tagad visas elektroierīces ir būtiski modernizētas, tad mājsaimniecības reālo elektrības patēriņu veido, piemēram, arī mobilo telefonu lādētāji, kas ir atstāti kontaktligzdā. Telefons netiek lādēts, bet lādētājs gaidīšanas režīmā kaut nedaudz, taču patērē elektroenerģiju. Ar vecajiem jeb indukcijas tipa skaitītājiem klients redz tikai mēneša kopējo patēriņu, bet tagad ir iespēja redzēt dienas patēriņu, pat katras stundas patēriņu. Ja tomēr šķiet, ka elektrības skaitītājs nerāda patieso ainu, iespējams ziņot ST – uzņēmuma speciālisti skaitītāju pārbaudīs. Gadījumā, ja skaitītājs izrādīsies bojāts, tā maiņu apmaksās ST, savukārt, ja skaitītājs darbosies precīzi, tad izmaksas būs jāsedz iedzīvotājam pašam.