Desmit gadu laikā elektrotīkla bojājumu skaits samazinājies uz pusi
Foto: Sadales tīkls AS publicitātes foto
AS "Sadales tīkls" ir noteikusi ilgtermiņa elektrotīkla attīstības virzienus, plānveidīgi atjaunojot un rekonstruējot elektrotīklu, paaugstinot uzņēmuma darbības efektivitāti un par prioritāti izvirzot uz digitālajām tehnoloģijām balstīta elektrotīkla attīstību. Efektīvi ieguldot investīcijas, elektrotīkla bojājumu skaits 10 gadu laikā ir samazinājies par 54%, bet neplānoto elektroapgādes pārtraukumu ilgums vienam klientam gadā samazinājies par 9 stundām.

AS "Sadales tīkls" darbs ir balstīts uz klientu vajadzību apmierināšanu, kas galvenokārt ir nepārtraukta un kvalitatīva elektroapgāde. Paveiktā darba efektivitāti apliecina starptautiskie elektroapgādes kvalitātes rādītāji – neplānoto elektroapgādes pārtraukumu skaits un ilgums vienam klientam gadā. Efektīvi investējot, savlaicīgi atjaunojot elektrotīklu un ieviešot digitālā elektrotīkla elementus, elektrotīkla bojājumu skaits ir samazināts par 54% - no 50 tūkst. 2007.gadā līdz 23 tūkst. bojājumiem 2016.gadā, turklāt elektroapgāde elektrotīkla bojājumu gadījumos tiek atjaunota 5 reizes ātrāk. Neplānoto elektroapgādes pārtraukumu ilgums vienam klientam ir samazināts no 709 minūtēm 2011.gadā uz 130 minūtēm 2016.gadā, savukārt neplānoto elektroapgādes pārtraukumu skaits samazinājies no 4,7 reizēm vienam klientam 2011.gadā uz 2,4 reizēm 2016.gadā.

Attīstoties elektroenerģijas tirgus procesiem un palielinoties konkurencei starp tirgotājiem, pakāpeniski pieaug arī klientu prasības attiecībā uz elektroapgādi un sadales sistēmas pakalpojumu kvalitāti. Turklāt sadales elektrotīkls ir stratēģiskas nozīmes infrastruktūras objekts, kura darbības kvalitāte un jaudu pieejamība ir būtisks ilgtermiņa faktors tautsaimniecības izaugsmes nodrošināšanai un mūsdienīgu pakalpojumu pieejamībai Latvijas sabiedrībai. Uzsākot patstāvīgu saimniecisko darbību 2007.gadā AS "Sadales tīkls" izvērtēja visa valsts elektrotīkla tehnisko stāvokli, nosakot prioritātes, kas bija nepieciešamas, lai elektrotīklu pakāpeniski atjaunotu un modernizētu, ņemot vērā, ka investīcijām pieejamais finansējuma apjoms ir ierobežots, bet aptuveni 50% no elektrotīkla vēl ir padomju laika mantojums, kas neatbilst ne mūsdienu klientu vajadzībām un prasībām pēc kvalitatīvas elektroenerģijas piegādes, ne arī iedzīvotāju apdzīvotības blīvumam un elektroenerģijas patēriņa apjomam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!