ASV un pasaulē lielākā mazumtirdzniecības veikalu ķēde "Walmart" ir sākusi atteikties no daudzveidības, vienlīdzības un iekļaušanas (DEI) politikas, pievienojoties lielo uzņēmumu sarakstam, kas šādi rīkojas konservatīvo aktīvistu spiediena dēļ.
Kompānija pirmdien ziņu aģentūrai AP apstiprināja, ka tā labāk novēros trešās puses piegādātās preces, lai pārliecinātos, vai starp tām nav seksuāli un transpersonu produkti, kas domāti nepilngadīgajiem.
"Walmart" arī pārskatīs piešķirtos līdzekļus praida pasākumiem, lai pārliecinātos, vai netiek finansiāli atbalstīts seksualizēts saturs bērniem. Kompānija, piemēram, pārliecināsies, vai ģimeņu paviljons neatrodas blakus drag šovam praida pasākumā.
"Walmart" turpmāk vairs neuzskatīs rasi un dzimti par daudzveidības palielināšanas veidiem, piedāvājot kontraktus piegādātājiem. Kompānija paziņoja, ka tai nav bijušas rases un dzimtes kvotas un to nebūs arī turpmāk. Tā arī izbeigs demogrāfisko datu vākšanu, nosakot, kam piešķirt līdzekļus.
"Walmart" apstiprināja šīs pārmaiņas pēc tam, kad konservatīvs politiskais komentētājs un DEI politikas pretinieks Robijs Stārbaks ierakstīja sociālo mediju platformā "X", ka viņš sazinājies ar "Walmart", veidojot stāstu par "atjēdzību" (wokeness), un viņam bijušas "produktīvas sarunas" ar šo veikalu ķēdi.
"Šī ir līdz šim lielākā uzvara mūsu kustībai atjēdzības izbeigšanai korporatīvajā Amerikā," rakstīja Stārbaks, kurš kampaņā pret DEI politiku ir vērsies pret tādiem ASV uzņēmumiem kā "Deere & Co.", "Lowe's", "Tractor Supply" un "Boeing".