Daļa autobusu tiek izīrēti krieviem un baltkrieviem, kuri iecienījuši lietuviešu šoferus un agrāk bijuši gatavi maksāt par viņu pakalpojumiem pat lielāku cenu. Tagad gan cenas sākušas izlīdzināties. Tiesa gan, darbam austrumu kaimiņvalstīs vajadzīgas dažādas atļaujas, un arī ceļi tur ir sliktāki, atzīst transportlīdzekļu nomas kompānijas "Julna" direktors Rītis Valentilis.
Taču sāk iezīmēties vēl viena problēma - trūkst arī pašu autobusu šoferu, tāpēc dažās firmās autobusi stāv dīkā.
Pieredzējušākie autobusu vadītāji vai nu pārsēdušies pie kravas mašīnu stūres, lai vairāk nopelnītu, vai aizbraukuši strādāt uz ārzemēm. Dažas transporta nomas aģentūras var piedāvāt autobusus tikai ar vienu šoferi, bet šādi autobusi tālos reisos nevar doties.
Kā atzīst tūrisma aģentūru pārstāvji, dažām autonomas firmām ir daudz ērtāk vadāt pa Lietuvu ārvalstu ciemiņus, nekā doties tālā ceļā ar lietuviešu tūristiem. Ārvalstnieki maksā vairāk un izvēlas labākos autobusus.
"Problēma pastāv," atzīst aģentūras "Novaturas" direktors Ugņus Radvila. Viņš saka, ka "Novaturas" jau spiesta īrēt autobusus no Latvijas un Polijas kompānijām.
Šogad pieaudzis gan ceļotgribētāju skaits, gan vidējais brauciena ilgums - tūristi biežāk nakšņo viesnīcās un ceļojumi ieilgst.
Cits Lietuvas tūrisma nozares pārstāvis, kas nav vēlējies nosaukt savu firmu, avīzei apliecinājis, ka šobrīd nav grūti noīrēt autobusu no Polijas firmām, bet pakalpojumu līmenis ir krietni zemāks par to, kādu piedāvā Lietuvas aģentūras. Lietuviešu šoferi ir laipnāki un arī labāk pazīst ceļus.
Lietuvas autopārvadātāju asociācijas "Linava" pasažieru transporta nodaļas vadītājs Jevgēņijs Stolovickis atzīmē, ka Lietuvas tirgū jau trūkst transportlīdzekļu - īpaši jaunu, labu autobusu, jo pasūtījumu skaits jūtami pieaudzis. "Tūrisma aģentūras jau sapratušas, ka nav vērts uzturēt savus autobusus," viņš piebildis.
Lietuvas Tūrisma departamenta direktors Alvītis Lukoševičs izteicis cerību, ka uzņēmēji paši spēs pielāgoties mainīgajiem tirgus apstākļiem, bet pagaidām autobusu nomas piedāvājums netiek līdzi augošajam pieprasījumam.
Viņaprāt transporta pakalpojumu līmenis celtos, ja autobusi tiktu klasificēti ar zvaigznītēm - kā viesnīcas. Šādu ierosinājumu departaments jau izteicis, bet pagaidām autobusu īpašnieki to nav uztvēruši īpaši atsaucīgi.
Kā prognozē Lukoševičs, šogad ārvalstu tūristu skaits Lietuvā varētu pieaugt par piekto daļu salīdzinājumā ar 2005.gadu.