Pie šādiem secinājumiem nonākuši Okeāna resursu izmantošanas, regulācijas un kontroles biroja (BOEMRE) izmeklētāji, kas sadarbojušies ar ASV Krasta apsardzes dienestu.
Ziņojuma autori norāda, ka atbildība jāuzņemas BP, kurai "bija jārūpējas par kopējo drošību naftas atradnes ekspluatācijā". Daļa vainas jāuzņemas kompānijai "Transocean" , kas atbildēja par drošību tai piederošajā ieguves paltformā "Deepwater Horizon" un kompānijai " Halliburton", kas nenodrošināja pienācīgu darbu kvalitāti avarējušās platformas izolācijā.
BOEMRE un Krasta apsardzes atzinumi visumā sakrīt ar iepriekš veiktās ASV prezidenta administrācijas izveidotās komisijas katastrofas izmeklēšanas rezultātiem, kā arī ar secinājumiem, ko izdarīja BP dienesta pārbaudes veicēji.
Pēc avārijas BP uzņēmās atbildību par notikušo, taču daļu vainas uzvēla saviem partneriem. BP iesūdzēja tiesā "Halliburton" un "Transocean", savukārt šīs kompānijas iesniedza pretprasības.
2010. gada decembrī ASV Tieslietu ministrija pieprasīja no BP un vēl astoņām kompānijām vairākus miljardus dolāru lielas kompensācijas.
Kā vēstīts, 2010. gada 20. aprīlī uz platformas "Deepwater Horizon" izcēlās ugunsgrēks un notika sprādziens. Bojā gāja 11 cilvēki. Platforma nogrima un no bojātā urbuma sāka izplūst nafta.
Pēc vairākām neveiksmēm naftas noplūdi no avarējušā urbuma tomēr izdevās apturēt 15. jūlijā. Taču 87 dienu laikā kopš avārijas brīža Meksikas līča ūdeņos nonāca 4,9 miljoni barelu naftas.