ASV bāzētā organizācija paziņoja, ka 80% no izmaksām segusi kuģniecības nozare, bet atlikušo finansējumu piešķīrušas valdības.
Vislielākos līdzekļus - 2,7 miljardus dolāru (1,4 miljardi latu) - pērn kuģniecības kompānijas tērēja papildu degvielai, kas nepieciešama, lai kuģi lielākā ātrumā varētu izbraukt cauri riskantajiem ūdeņiem, savukārt 1,3 miljardi dolārus (687,7 miljoni latu) izmaksāja militārās operācijas, bet 1,1 miljardu dolāru (581,9 miljoni latu) - kuģu bruņota apsardze un speciāls aprīkojums.
Vēl 635 miljoni dolāru (336 miljoni latu) iztērēti apdrošināšanas vajadzībām, bet 486-680 miljonu dolāru (257-359,7 miljoni latu) bija nepieciešami, lai novirzītu kuģus pa citu maršrutu gar Indijas okeāna rietumu piekrasti, savukārt papildu darba samaksā un piemaksās par bīstamību jūrasbraucējiem tika tērēti 195 miljoni ASV dolāru (103,6 miljoni latu).
Vidējās izpirkuma naudas apmērs no četriem miljoniem dolāru (2,1 miljons latu) 2010.gadā pērn pieaudzis līdz pieciem miljoniem dolāru (2,6 miljoni latu), bet kopumā 2011.gadā izpirkuma naudās Somālijas pirātiem tika samaksāti 160 miljoni ASV dolāru (84,6 miljoni latu), kas ir tikai 2% no kopējām izmaksām, ko rada pirātisms, liecina aktīvistu organizācijas aprēķini.
Pirāti, kas darbojas no Somālijas, kur jau divdesmit gadus nav centrālās valdības, 2011.gadā veica 237 uzbrukumus, kas ir vairāk nekā puse no viesiem uzbrukumiem, kas pērn veikti pasaules ūdeņos, janvārī paziņoja Starptautiskais jūrniecības birojs (IMB).