Itālijas piekrastē avarējušā kruīzu kuģa "Costa Concordia" kapteinis Frančesko Sketino intervijā Itālijas televīzijai ir izteicis nožēlu par traģisko katastrofu, kurā gājuši bojā 32 cilvēki.
Sketino intervijā sacīja, ka viņš pastāvīgi domā par katastrofā bojāgājušajiem. Kapteinis tomēr uzstāja, ka vaina jāuzņemas arī citiem cilvēkiem, jo katastrofas brīdī viņš neesot bijis uz komandtiltiņa un kuģi vadījis cits apkalpes loceklis.
"Kad notiek katastrofa, tiek norādīts ne vien kuģis vai kompānija, bet arī kapteinis, tāpēc ir normāli, ka es atvainojos kā šīs sistēmas pārstāvis," Sketino sacīja intervijā televīzijai "Canale 5".
Sketino ir apsūdzēts netīšā slepkavībā un katastrofas izraisīšanā, kuģojot pārāk tuvu krastam, evakuācijas aizkavēšanā un kuģa atstāšanā pirms evakuācijas pabeigšanas. Kapteinis noliedz viņam izvirzītās apsūdzības.
Sketino 5.jūlijā ar tiesas lēmumu tika atbrīvots no mājas aresta, tomēr viņš nedrīkst atstāt pilsētu, kur dzīvo, kamēr turpinās prāva pret viņu. Sketino dzīvo Metā di Sorento netālu no Neapoles.
Pret Sketino un astoņiem citiem cilvēkiem, tai skaitā trim šī kuģa īpašnieces - Itālijas kuģniecības kompānijas "Costa Crociere" vadošiem darbiniekiem, notiek izmeklēšana saistībā ar katastrofu.
Sketino no februāra bija noteikts mājas arests, jo miertiesneši Toskānas reģiona Groseto pilsētā bažījās, ka viņš varētu aizbēgt. Mājas aresta laikā viņam bija atļauts runāt tikai ar savu advokātu un tuviem ģimenes locekļiem.
"Costa Concordia" ar 4229 cilvēkiem 13.janvārī uzskrēja uz klints Tirēnu jūrā pie Džiljo salas Toskānas reģionā, un katastrofā gāja bojā 32 cilvēki. Daļēji nogrimušais kuģis, sasvēries uz viena sāna, vēl arvien atrodas katastrofas vietā.
Laikraksts "Corriere della Sera", atsaucoties uz katastrofas izmeklēšanas dokumentiem, 3.jūlijā ziņoja, ka uz kuģa bija bojāti instrumenti, neapstiprinātas kartes un atvērtas hermētiski noslēdzamās durvis. Daļa tehniskās aparatūras uz kuģa bijusi bojāta kopš 9.janvāra, tātad jau četras dienas pirms katastrofas.
21.jūlijā ir paredzēta tiesas sēde, kurā tiks pilnīgi izklāstīti tehniskās analīzes rezultāti.