Foto: DELFI

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair" izdara uz savu lidmašīnu pilotiem pastiprinātu psiholoģisku spiedienu, lai panāktu aviodegvielas patēriņa samazināšanu, un šādas prakses dēļ nesen vairākas "Ryanair" lidmašīnas bija spiestas veikt ārkārtas nolaišanos, ceturtdien paziņoja Vācijas pilotu arodbiedrība "Vereinigung Cockpit".

Tās pārstāvis Jergs Handvergs sacīja aģentūrai AFP, ka trīs "Ryanair" lidaparāti pagājušajā mēnesī bija spiesti nolaisties Spānijas pilsētā Valensijā, nevis Madridē, kā paredzēts, jo to aviodegvielas tvertnes bija gandrīz tukšas.

"Degviela ir lielākais izmaksas veidojošais faktors, sevišķi tas attiecas uz zemo cenu aviofirmām," viņš norādīja.

Jo vairāk degvielas lidmašīna ved, jo tā ir smagāka, un tādējādi pieaug degvielas patēriņš, paskaidroja Handvergs.

Tomēr viņš uzsvēra, ka tas, cik daudz degvielas iepildīt lidmašīnā, būtu jāizlemj pilotiem, jo tieši viņi ir atbildīgi par lidojuma drošību.

"Tas [spiediena izdarīšana] ir pilotu tiesību pārkāpums," uzsvēra arodbiedrības pārstāvis. Pēc viņa paustā, "Ryanair" izdarot lielu psiholoģisku spiedienu uz pilotiem, kuru lidmašīnas uzrāda lielāko degvielas patēriņu.

Jau vēstīts, ka Spānijas valsts gaisa drošības pārvalde ir sākusi izmeklēšanu pret "Ryanair" pēc tam, kad lidsabiedrība jūlijā pieprasīja trīs ārkārtas nolaišanās degvielas trūkuma dēļ. Izmeklēšana sākta pēc kompānijas, kura pārvalda Spānijas lidostas, sūdzības.

Trīs "Ryanair" lidmašīnas 26.jūlijā Valensijā "paziņoja par ārkārtas nolaišanos degvielas trūkuma dēļ", sacīja ierēdnis. Saskaņā ar viņa teikto šīs lidmašīnas sliktu laikapstākļu dēļ bija novirzītas no Madrides lidostas, un tām tika piešķirta nolaišanās prioritāte pēc pilotu brīdinājumiem, ka viņu lidmašīnām sāk izbeigties degviela.

"Tās nebija ārkārtas nolaišanās, tās bija normālas nolaišanās," paziņoja "Ryanair" preses sekretārs Madridē. Viņš piebilda, ka katrā lidmašīnā bija palikusi degviela vairāk nekā 30 minūtēm.

"Visi "Ryanair" reisi tiek veikti ar nepieciešamo degvielas daudzumu. Tas ietver degvielu, kas vajadzīga braukšanai pa skrejceļu, lidojumam, maršruta maiņai, novirzīšanai, un neparedzētiem notikumiem," pastāstīja aviosabiedrības preses sekretārs.

Īrijas laikraksts "Irish Sunday Independent" ziņoja, ka "Ryanair" nosaka katram reisam vajadzīgo degvielas daudzumu un pieprasa pilotiem iespējami mazāk papildināt degvielas krājumus un par šādiem gadījumiem sniegt paskaidrojumus rakstveidā.

Spānijas patērētāju asociācija CEACCU otrdien iesniedza civilās aviācijas pārvaldei sūdzību pret "Ryanair" par pasažieru drošības apdraudēšanu. Asociācija lūdza apturēt "Ryanair" darbības licenci uz trim gadiem un piespriest naudassodu 4,5 miljonu eiro (3,2 miljonu latu) apmērā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!