Ķīnieši protestē pret japāņu precēm - 13
Foto: AFP/Scanpix

Oktobrī par 59,4%, salīdzinot ar to pašu periodu pirms gada, samazinājies Ķīnā pārdoto Japānas automašīnu apjoms. Iemesls tam ir abu valstu strīds par Senkaku salu piederību, atsaucoties uz Ķīnas Autoražotāju asociāciju, vēsta aģentūra “Itar-Tass”.

Oktobrī Japānas autoražotāji Ķīnā ir pārdevuši 98,8 tūkstošus automašīnu, kas ir zemākais rādītājs kopš 2009. gada. Japānas automašīnu daļa Ķīnas tirgū samazinājusies no 10 uz 7,6 procentiem, norāda asociācija. Tikmēr kopējie automašīnu pārdošanas apjomi Ķīnā ir pieauguši par 5,3%, ko var saistīt ar Dienvidkorejas un Vācijas autoražotāju nostiprināšanos tirgū.

 Japāņu automašīnu pārdošanas apjomus negatīvi ietekmēja Pekinas un Tokijas strīds par Senkaku salu piederību. Konflikts ir izraisījis plašas pret Japānu vērstas kampaņas Ķīnā, kuru dēļ jau ir cietusi abu valstu ekonomiskā sadarbība.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!