Oktobrī par 59,4%, salīdzinot ar to pašu periodu pirms gada, samazinājies Ķīnā pārdoto Japānas automašīnu apjoms. Iemesls tam ir abu valstu strīds par Senkaku salu piederību, atsaucoties uz Ķīnas Autoražotāju asociāciju, vēsta aģentūra “Itar-Tass”.
Oktobrī Japānas autoražotāji Ķīnā ir pārdevuši 98,8 tūkstošus automašīnu, kas ir zemākais rādītājs kopš 2009. gada. Japānas automašīnu daļa Ķīnas tirgū samazinājusies no 10 uz 7,6 procentiem, norāda asociācija. Tikmēr kopējie automašīnu pārdošanas apjomi Ķīnā ir pieauguši par 5,3%, ko var saistīt ar Dienvidkorejas un Vācijas autoražotāju nostiprināšanos tirgū.
Japāņu automašīnu pārdošanas apjomus negatīvi ietekmēja Pekinas un Tokijas strīds par Senkaku salu piederību. Konflikts ir izraisījis plašas pret Japānu vērstas kampaņas Ķīnā, kuru dēļ jau ir cietusi abu valstu ekonomiskā sadarbība.
Jau vēstīts, ka septembrī vairāk nekā 100 Ķīnas pilsētās notika plaši pret Japānu vērsti protesti, kuru laikā demonstranti uzbrukuši Japānas uzņēmumiem un precēm.
Ķīniešu protestus izraisīja Japānas lēmums no privātīpašnieka iegādāties Senkaku (Djaoju) salas, uz kurām pretendē arī Ķīna un Taivāna.
Senkaku (Djaoju) arhipelāgā ir piecas salas un trīs rifi. Arhipelāgu, kas ir Ķīnas, Taivānas un Japānas strīda teritorija, kontrolē Japāna kā Okinavas prefektūras daļu. Trīs tā lielākās salas tiks nopirktas no japāņu uzņēmēja Kunioki Kuriharas, kurš mēdza tās iznomāt Japānas valdībai.
Šīs strīda salas ir neapdzīvotas, bet bagātas ar dabas resursiem.