Krievija un Ziemeļkoreja atjaunojušas dzelzceļa līniju starp abām valstīm, un Phenjana cer, ka šī līnija palīdzēs veicināt izolētās un starptautisko sankciju nomocītas valsts tirdzniecības aktivitātes.
54 kilometrus garā dzelzceļa līnija starp Krievijas pilsētu Hasanu un Ziemeļkorejas ostas pilsētu Radžinu tika atklāta svētdien oficiālā ceremonijā, vēsta Ziemeļkorejas oficiālā ziņu aģentūra KCNA.
Radžina atrodas Rasonas īpašajā ekonomiskajā zonā, kas izveidota 1991.gadā, Ziemeļkorejai cenšoties atkārtot panākumus, ko guvušas līdzīgas Ķīnā veidotas ekonomiskās zonas.
Radžina atrodas Ziemeļkorejas ziemeļaustrumos, kur saplūst Ziemeļkorejas, Krievijas un Ķīnas robežas, un Phenjana cer, ka abas kaimiņvalstis novērtēs šīs ostas pilsētas kā tirdzniecības centra potenciālu.
2001.gadā Krievijas un Ziemeļkorejas vadītāji vienojās atjaunot dzelzceļa satiksmi starp Hasanu un Radžinu.
Šī vienošanās arī paredzēja, ka Radžinas ostā tiek uzbūvēts jauns konteineru terminālis.
Dzelzceļa līnijas atjaunošanas darbi sākās 2008.gadā.
Eksperti uzskata, ka kopš īpašās ekonomiskās zonas statusa saņemšanas pirms vairāk nekā 20 gadiem Rasona gan nav spējusi attaisnot uz to liktās cerības, tomēr pēdējo gadu laikā zonas attīstības darbi ir jūtami aktivizējušies.
Sākotnēji Hasanas-Radžinas dzelzceļa līnija tiks izmantota, lai piegādātu Krievijas ogles Āzijas un Klusā okeāna tirgum.