Vācijā bāzēta nevalstiskā organizācija "Correctiv" nākusi klajā ar jauniem apgalvojumiem par pagājušā gada 17. jūlijā Ukrainas austrumos notriektās pasažieru lidmašīnas likteni. Tās interneta vietnē publicēts pētījums apgalvo, ka lidmašīnu nepārprotami notriekusi 53. Krievijas Pretgaisa aizsardzības brigāde no prokrievisko kaujinieku kontrolētās Austrumukrainas teritorijas, taču tas darīts, jo Ukrainas iznīcinātāji slēpušies aiz pasažieru lidmašīnām.
Interneta vietnē minēts, ka izpēti veikuši divi pētnieciskie žurnālisti Markuss Bensmans un Deivids Kraufords. Viņu pētījuma ticamību gan apšauba citas nevalstiskās organizācijas, tostarp Ukrainā bāzētā "Stopfake", kura jau iepriekš ar faktiem atmaskojusi dažādus Krievijas propagandas melus.
Žurnālisti, izpētot internetā publicētos ierakstus, tostarp vietējo iedzīvotāju uzņemtās fotogrāfijas, apmeklējot notikuma vietu, kā arī pēc sarunām ar tuvējo ciemu iemītniekiem un prokrieviskajiem kaujiniekiem esot guvuši apstiprinājumu tam, ka laikā, kad notriekta "Malaysia Airlines" lidmašīna MH17, reģionā atradusies Krievijai piederoša raķešu sistēma "Buk- M1".
Viņi ieguvuši pierādījumus, ka pa teritoriju pārvietojušies Krievijas tanki, bet pēc reglamenta, tos vienmēr pavada pretgaisa aizsardzības vienības, jo tanki no gaisa ir viegli ievainojami. Šādā vienībā bijis iekļauts arī vismaz viens "Buk".
Raķešu sistēma pārvietota ar kādam Ukrainas uzņēmējam valsts austrumos nozagtu transportieri, bet militārās tehnikas numurs bijis aizkrāsots. Tas gan nav liedzis saskatīt daļu no numura - "3*2", ļaujot noskaidrot, ka šāda raķešu sistēma ir Ukrainas robežai salīdzinoši tuvajā Kurskas pilsētā bāzētās 53. Krievijas Pretgaisa aizsardzības brigādes rīcībā.
Tā pati raķešu sistēma liktenīgajā 17. jūlijā ap 16.20 pēc vietējā laika arī izšāvusi, notriecot pasažieru lidmašīnu ar 298 pasažieriem. Turklāt ārkārtīgi sarežģītās tehnoloģijas dēļ to nevarēja vadīt tā saucamie separātisti, bet ilgus gadus apmācīta un regulāri trenēta apkalpes komanda, kādas šobrīd esot tikai Krievijas armijā.
Raķešu sistēma tobrīd atradusies prokrievisko kaujinieku kontrolētā Sņižnes ciemata tuvumā.
Tomēr žurnālisti norāda, ka daļa šī briesmīgā kara nozieguma atbildības jāuzņemas arī Ukrainas pusei.
Neatsaucoties ne uz kādiem avotiem, viņi raksta, ka, pirmajās pretterorisma kampaņas dienās zaudējuši vairākas lidmašīnas, ukraiņi pieņēma jaunu stratēģiju. Ticis nolemts slēgt gaisa telpu līdz 10 000 metru augstumam, bet atļaut civilo pasažieru reisus, kas iet virs šīs atzīmes.
Tad izmantojot pasažieru lidmašīnas kā aizsegus, to apkalpei nemaz nezinot, tās tikušas izmantotas par aizsegiem Ukraiņu rīcībā esošajiem iznīcinātājiem "MiG-29". Publikācijas autori gan piemin, ka Ukrainas Drošības padomes pārstāvis viņiem apgalvojis, ka šajā dienā Ukraina kaujas lidmašīnas vispār nav pacēlušās.