Kā zināms, 2011.gada 7.septembrī notikušajā lidmašīnas katastrofā dzīvību zaudēja arī viens no visu laiku labākajiem Latvijas hokejistiem Kārlis Skrastiņš, kurš pārstāvēja traģēdijas skarto Kontinentālās hokeja līgas (KHL) klubu "Lokomotiv". Pērnajā oktobrī, noslēdzoties izmeklēšanas darbiem šajā lietā, Krievijas Federācijas Izmeklēšanas komiteja konstatēja virkni pārkāpumu atbildīgās aviokompānijas "Jak Servis" bijušā ģenerāldirektora vietnieka lidojumu organizēšanas jautājumos darbībā.
Tagad tiesas laikā publiskots atšifrējums radiosakaru sarunām starp lidmašīnas apkalpi, kā arī Maskavas un Jaroslavļas lidostām. Tajā gūts apstiprinājums tam, ka apkalpe pretrunā ar darba reglamentā paredzēto uzkāpa uz lidmašīnas klāja laikā, kad tajā jau atradās pasažieri.
Tāpat sarunu ierakstā brīdī, kad lidmašīna centās pacelties gaisā, dzirdams viena apkalpes locekļa teiktais "Ko tu dari?".
Pašlaik bijušais aviokompānijas ģenerāldirektora vietnieks Vadims Timofejevs tiek apsūdzēts nozieguma izdarīšanā, nenodrošinot lidojuma drošību. Tieši viņš esot bijis atbildīgs par apkalpes ekipāžu pielaišanu lidojumiem.
Timofejevs iepriekš bija iestājies pret apkalpes radiosakaru sarunu publiskošanu. Viņš uzskata, ka cilvēks, kurš bija atbildīgs par sarunu atšifrēšanu, nav šādam darbam pietiekoši augstu kvalificēts. Neskatoties uz to, ieraksts pēc cietušo tuvinieku pieprasījuma tika atskaņots.
Šīs lietas tiesa ilgst kopš pagājušā gada 3.decembra. Timofejevs, kuram draud septiņu gadu cietumsods, savu vainu neatzīst.
Iepriekš izmeklēšanas gaitā tika secināts, ka Timofejevs apkalpes ekipāžu lidojumam pielaidis pretlikumīgā veidā, jo slēpis faktu, ka ekipāžas otrais pilots vēl nebija pabeidzis nepieciešamo apmācību. Viņa pielaišanai pie lidojuma Timofejevs izmantojis falsificētus dokumentus.
Tāpat secināts, ka Timofejevs nav analizējis pieejamos datus par avarējušā lidaparāta komandiera iepriekš pieļautajām kļūdām, kuru neesot bijis maz. Timofejevs neesot pieņēmis nekādus mērus, turpinot to pašu komandieri pielaist turpmākiem lidojumiem.
Liktenīgā lidojuma ekipāža tika izveidota tā, ka abiem pilotiem un borta mehāniķiem tas bija tikai trešais kopīgais reiss. Turklāt viņi šādā sastāvā nav bijuši pakļauti treniņiem uz simulatora, kur tiek izstrādātas darbības ārkārtas situācijās.
Ekspertīzē secināts, ka pats lidaparāts bijis pilnā darba kārtībā, bet vadlīnijām atbilstošas ekipāžas nodrošināšana, iespējams, būtu to paglābusi no traģēdijas.
Kā ziņots, "Jak-42" markas lidmašīna, kurā atradās visa "Lokomotiv" komanda, avarēja Jaroslavļā neilgi pēc pacelšanās. Tajā atradās 45 pasažieri, 43 no tiem gāja bojā avārijas brīdī, tostarp arī Skrastiņš. Izdzīvoja vienīgi borta inženieris Aleksandrs Sizovs un Krievijas izlases uzbrucējs Aleksandrs Gaļimovs, kurš gan pēc piecas dienas ilgas cīņas par dzīvību slimnīcā mira.