Šādi gadījumi jaunākajā aviācijas vēsturē ir retums, tomēr dažos gadījumos ir apstiprinājies, ka aviokatastrofas tīši izraisījusi apkalpe.
'Mozambique Airlines'
2013.gada 29.novembris – aviokompānijas "Mozambique Airlines" (LAM) lidmašīna "Embraer 190" ceļā no Maputo uz Luandu nogāžas Namībijas austrumos, nogalinot 33 cilvēkus. Izmeklētāji paziņo, ka kapteinim bijis "skaidrs nodoms" nogāzt lidmašīnu, jo viņš manipulējis ar autopilotu tādā veidā, lai lidmašīna avarētu.
'EgyptAir'
1999.gada 31.oktobris – īsi pēc pacelšanās Atlantijas okeānā iegāžas aviokompānijas "EgyptAir" reisa Ņujorka-Kaira lidmašīna "Boeing 767", nogalinot visus 217 cilvēkus tajā. "Melno kastu" izpēte parāda, ka avāriju izraisījis pilots un īsi pirms nogāšanās paziņojis: "Es tikko pieņēmu savu lēmumu. Savu ticību nododu Dieva rokās."
'SilkAir'
1997.gada 19.decembris – Singapūras aviokompānijas "SilkAir" laineris "Boeing 737" ceļā no Džakartas uz Singapūru nogāžas upē Indonēzijā, iet bojā visi 104 pasažieri un apkalpes locekļi. ASV izmeklētāji secina, ka, visticamāk, lidmašīnu tīši nogāzis kapteinis, kurš pēdu slēpšanai atvienojis "melnās kastes". Mediji ziņo, ka kapteinis nesen ticis disciplināri sodīts un pazemināts, kā arī viņam bijuši parādi.
'Royal Air Maroc'
1994.gada 21.augusts – īsi pēc pacelšanās Atlasa kalnos ietriecas aviokompānijas "Royal Air Maroc" Marokas iekšējā reisa Agādīra-Kasablanka lidmašīna "ATR-42", nogalinot visus 44 cilvēkus tajā. Izmeklēšana pēc otrā pilota pēdējiem vārdiem ātri secina, ka tā bijusi pilota pastrādāta pašnāvība.
'Japan Airlines'
1982.gada 9.februāris – tuvojoties Hanedas lidostai, Tokijas līcī iegāžas aviokompānijas "Japan Airlines" lidmašīna "DC-8", iet bojā 24 cilvēki. Izmeklēšanā konstatē, ka pilots, kurš katastrofā izdzīvo, bijis garīgi nestabils.
'Malaysia Airlines'
Pilota pašnāvība ir viena no hipotēzēm pēc "Malaysia Airlines" reisa MH370 pazušanas pagājušajā gadā, kas bija ceļā no Kualalumpuras uz Pekinu un kurā atradās 239 cilvēki. Informācija liecina, ka lidmašīnas saziņas iekārtas tikušas atslēgtas apzināti un tās kurss ticis mainīts ļoti strauji, pēc kā tā pazudusi Indijas okeānā.
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit