Analizējot "melnās kastes" ierakstus, izmeklētāji secinājuši, ka pilots mēģinājis atgriezties kabīnē, ar cirvi dauzot durvis. Tas noticis mirklī, kad pasažieri jau sajutuši, ka lidmašīna sākusi strauji piezemēties.
Pirms cirvja izmantošanas pilots kliedzis: "Andreass, atver durvis! Atver durvis!"
Lidmašīnā viens no drošības aprīkojuma elementiem ir cirvis, taču tas nav līdzējis, jo kopš 2001.gada 11.septembra teroraktiem pilotu kabīņu durvis tiek veidotas ļoti izturīgas.
Vēstīts, ka izmeklētāji kā vienu no galvenajām versijām izvirzījuši to, ka lidaparātu apzināti kalnā ietriecis otrais pilots. Analizējot avārijas vietā atrastās "melnās kastes" datus, noskaidrots, ka nokrišanas brīdī pilotu kabīnē atradies tikai viņš.
Gaisa kuģa kapteinis izgājis no kabīnes un vairs nav ticis atpakaļ, jo durvis bijušas aizslēgtas. Viņš ievadījis kodu durvju atvēršanai, bet kabīnē palikušais pilots – Andreass Lubics – uz vadības paneļa nobloķējis to atvēršanu.
Slēdzamas un pastiprinātas durvis lidmašīnu pilotu kabīnēm ieviestas pēc 2001. gada teroraktiem Ņujorkā, lai novērstu teroristu iespēju nolaupīt lidaparātus un izmantot tos par masu iznīcināšanas ieročiem.
Eksperti norāda, ka "Germanwings" traģēdija liecina par nepilnību drošības noteikumos, kas atļauj gaisa kuģa kabīnē palikt tikai vienam cilvēkam.
Kā vēstīts, "Airbus 320" avārijā Francijas Alpos 24. martā bojā gāja 150 pasažieri un apkalpes locekļi.
Avarējusī lidmašīna bija ceļā no Spānijas pilsētas Barselonas uz Vācijas pilsētu Diseldorfu, bet tā nogāzusies starp Barselonetes un Diņas pilsētām Francijas dienvidaustrumos.