"No glābēju puses tika izdarīts viss. [Iesaistītas] piecas lidmašīnas. Ja cilvēki būtu atradušies ūdens virspusē spilgti oranžās glābšanas vestēs, viņi būtu pamanīti.
Tika pieļauts, ka viņiem ir glābšanas plosts. Šobrīd to neviens nevar apstiprināt līdz izmeklēšanas beigām. Piepūšamie plosti iedarbojas automātiski, sasniedzot 10 metru dziļumu, bet tāds netika atrasts. Domāju, ka Lietuva patiešām ir izdarījusi visu, lai palīdzētu cilvēkiem, ja vien viņiu būtu izkļuvuši no lidmašīnas," skaidro Lietuvas Jūras glābšanas koordinācijas centra vadītājs Artūrs Andrušaitis.
"Es pieļauju, ka plosta nav bijis. Pēc sākotnējās informācijas, komandai bija glābšanas vestes un glābšanas plosts. Kā izrādījies operācijas laikā, komandai nebija tērpu, lai gan iesaistītās puses teica, ka ir.
To mēs uzzinājām pēc sazināšanās ar aviokompānijas direktoru. Mums bija jānoskaidro, vai vestes patiešām bijušas, bet atbilde bija negatīva. Attiecībā uz plostu mēs varam tikai minēt un izteikt pieņēmumus," viņš stāsta.
Piektdien Andrušaitis piedalījās valdības sēdē, kurā tika nolemts izveidot vēl vienu darba grupu, kura izmeklēs "AN-2" avārijas iemeslus.
Sestdien pazudusī lidmašīna bija ceļā no Gēteborgas uz Klaipēdu. Piloti pēdējo reizi sazinājušies ar Palangas lidostu plkst.16:16. Bija paredzēts, ka lidmašīna ieradīsies Klaipēdas lidostā plkst.17:20.
Joprojām nav zināms lidmašīnas nokrišanas iemesls. Pilotiem Ādolfam Mačulim un Alvidam Selmistraitim bijusi 40 gadu darba pieredze, un viņi bijuši profesionāļi.
Lidmašīnas vraku otrdien atradis Lietuvas karaflotes kuģis "Kuršis M-54". Vraks atrodas aptuveni 700 metru attālumā no pēdējās pozīcijas, kuru bija fiksējis Zviedrijas radars un kuras datus bija nodevis Zviedrijas glābšanas koordinācijas centrs, paziņoja Aizsardzības ministrija.
Lidmašīna atrasta jūras dzelmē 124 metru dziļumā.