Krievijas aizsardzības uzņēmums "Almaz-Antey", kurš ražo pretgaisa aizsardzības sistēmas "Buk", otrdien preses konferencē noliedza, ka Malaizijas pasažieru lidmašīnas reisa MH17 notriekšanā virs Ukrainas pagājušā gada vasarā būtu izmantota Krievijas bruņojumā esoša "Buk" raķete, vēsta raidsabiedrība RT.
Eiropas Savienības (ES) noteiktās sankcijas pret "Almaz-Antey" saistībā ar MH17 traģēdiju ir "nepamatotas", konferencē paziņoja kompānijas pārstāvis, skaidrojot lēmumu sūdzēt tiesā ES.
2014. gada 17. jūlijā virs promaskavisko kaujinieku kontrolētās teritorijas notriektās lidmašīnas bojājumi ļauj identificēt ticamāko izmantotās raķetes veidu, skaidro "Almaz-Antey" .
Bojājumu raksturs skaidri parāda, ka tos nevarēja nodarīt ar Krievijas armijas bruņojumā esošo "Buk" raķetes modeli 9M317, apgalvo uzņēmuma galvenā inženiera padomnieks Mihails Mališevs.
Lidmašīnas postījumi atbilst vienīgi "Buk" 9M38 un 9M38-M1 raķetēm, ja runa ir par "Buk" ieročiem, turpina Mališevs.
"Mūsu izmeklēšanas pirmajā fāzē noskaidrots sistēmas veids. Tā bija "Buk" M1 sistēma, 9M38-M1 raķete un 9M314 kaujas galviņa," RT citē kompānijas pārstāvi.
"Almaz-Antey" rīcībā esot pierādījumi, ka "Buk" M1 sistēmas ar atbilstošām raķetēm vēl 2005. gadā bija Ukrainas spēku bruņojumā. Pavisam šai laikā ukraiņiem bijusi 991 9M38M1 raķete.
Turklāt šādas raķetes Krievijā nav ražotas kopš 1999. gada, apgalvo Mališevs.
Tāpat uzņēmums apšauba līdz šim izskanējušo, ka raķete izšauta no Sņižnes apkārtnes. "Almaz-Antey" izvairās spekulēt, kura puse vainojama lidmašīnas notriekšanā - Kijeva vai prokrieviskie kaujinieki. Tajā pašā laikā ražotājs neizslēdz iespējamību, ka MH17 notriekšanā vārētu būt iesaistīts arī cits lidaparāts.
Vēstīts, ka 2014. gada 17. jūlijā virs Maskavas atbalstīto kaujinieku kontrolētās Ukrainas teritorijas tika notriekta Malaizijas pasažieru lidmašīna ar 298 cilvēkiem uz klāja. Lidmašīna nokrita netālu no Torezas.
Ukraina un tās Rietumu sabiedrotie notikušajā vaino kaujiniekus, kuri lidaparātu notriekuši ar Krievijas piegādātu "Buk" sistēmas raķeti. Tikmēr Maskava un tās atbalstītie kaujinieki savu atbildību noliedz.
Pēc katastrofas tika ziņots, ka lidmašīnas avārijas vietā notiek marodierisms. Tāpat prokrieviskie kaujinieki nav ļāvuši ārzemju izmeklētājiem pilnīgu un neierobežotu pieeju lidmašīnas atlūzām. Katastrofas izmeklēšana joprojām turpinās.