Agrākais Padomju Savienības lepnums - virsskaņas bumbvedēji un raķešnesēji "Tu-160" jeb "baltie gulbji" tiks aprīkoti ar jaunāko modulāro aviācijas elektroniku, kas ļaus vienu sistēmu viegli nomainīt ar citu dažādu funkciju veikšanai, paziņojis "Rostech" piederošā Krievijas radioelektronikas koncerna "KRET" pārstāvis Vladimirs Mikējevs.
Šāds paziņojums izskanējis tikai divas nedēļas pēc tam, kad Krievijas Gaisa kosmosa spēku komandieris Viktors Bondarevs paziņoja, ka atjaunotās lidaperāta modifikācijas "Tu-160M2" armijas rīcība nonāks 2021. gadā, norāda Kremļa finansēteis medijs "Sputnik".
Šāda elektronikas moduļu sistēma ļaus arī citai citu aizvietot vajadzības gadījumā. "Kret" izgatavoto moduļu savstarpējā neatkarība nozīmēs, ka gadījumā, ja kāds no lidmašīnas borta datoriem kādu apstākļu dēļ vairs nestrādā, kopējā lidmašīnas sistēma atradīs lidmašīnā resursus, kas kopā to var aizvietot.
Par "Tu-160" jeb "balto gulbju", kā tos dēvēja padomju piloti, ražošanas atsākšanu šā gada aprīlī paziņoja Krievijas aizsardzības ministrs Sergejs Šoigu. Precīzs ražošanas atsākšanas laiks gan pagaidām nav minēts.
"Šodien mums ir nepieciešams atrisināt jautājumu ne tikai par tālā rādiusa aviācijas uzturēšanu un modernizēšanu, bet mums ir nepieciešams ražot raķešnesējus "Tu-160"," paziņoja Šoigu. Viņš arī norādīja, ka "Tu-160" ir "unikāls lidaparāts, kas savulaik par vairākām desmitgadēm apsteidza laiku un tā potenciāls joprojām nav līdz galam atklāts".
Tas ir visu laiku lielākais stratēģiskais bumbvedējs un smagākā kaujas lidmašīna pasaulē, norāda tā ražotājs "Tupolev JSC". Pirmie šī tipa bumbvedēji gaisā pacēlās 1987. gadā, bet šobrīd Krievijas Gaisa spēku rīcībā šobrīd esot 15 šādas lidmašīnas.
Krievijas aizsardzības ministrija jau 2013. gadā ar ražotāju parakstīja līgumu 66 miljonu ASV dolāru vērtībā par trīs "Tu-160" bumbvedēju modernizēšanu.