Otrais un beidzamais raunds sinodei, kuras gaitā tiks pārskatītas baznīcas mācības plašā ģimenes dzīves jautājumu spektrā, sāksies svētdien. Vatikāna amatpersonas ir neierasti atklātas un atzīst, ka sadursmes ir nenovēršamas.
"Mēs esam jūrā, pat nemierīgos ūdeņos," atzina sinodes ģenerālsekretārs kardināls Lorenco Baldisēri.
Kaut arī frontes līnijas ne vienmēr ir skaidri iezīmētas, lielākā šķelšanās ir, no vienas puses, starp reformistiem, kas vēlas, lai baznīca būtu pretīmnākošāka homoseksuāļiem, šķirteņiem un neprecētiem pāriem, un tradicionālistiem, kas iebilst pret jebkādām izmaiņām gadsimtiem senajās doktrīnās, atbilstoši kurām laulība ir uz mūžu, bet homoseksualitāte - grēcīga un pretīga.
Pāvests Francisks ir skaidri apliecinājis, ka vēlas svaigu pieeju, un pāvesta Kristus vietnieka statuss nozīmē, ka viņš galu galā var dot priekšroku tam, ko uzskata par pareizu.
Tomēr vairums Vatikāna ekspertu ir vienisprātis, ka pāvests vēlas, lai izmaiņas atbalstītu vairākums.
Pērn diskusiju pirmā kārta nonāca pasaules mediju virsrakstos pēc tam, kad secinājumu projekta agrīnajā versijā tikai iekļauta tēze, ka baznīcai vajadzētu atzīt mīlestības pilnu viendzimuma attiecību vērtību - radikāls formulējums, kas atbalso paša Franciska šajā jautājumā teikto - "kas gan es esmu, lai spriestu tiesu".
Tomēr sekojošās reakcijas dēļ no bīskapu puses, kas apgalvoja, ka viņiem nav bijusi iespēja debatēt par polemisko tēzi, no galīgā teksta tā tika svītrota.
Sinodes darbakārtības centrā ir Franciska pārliecība, kuru formulējis vācu kardināls un teologs Valters Kaspers, ka baznīcai ir jārisina jautājums par pastāvošo plaisu starp to, ko tā šobrīd māca par laulību, mīlestību un seksu, un to, kā dzīvo miljoniem tās sekotāju.
Baznīcai ir jāizrāda žēlastība, nevis jānosoda ticīgie, kas ir nonākuši situācijā, kad viņi pārkāpj tās mācības, norāda Kaspers.
Atbildot konservatīvajiem, kas apgalvo, ka tādējādi tikšot atšķaidīta baznīcas mācība, viņš atgādina: "Bet žēlastība ir evaņģēlija pamats, tā ir Jēzus doktrīna."