hakeri, isis, islāma valsts, džihāds, musulmaņi, islāms, islāmisti
Foto: Reuters/Scanpix

Teroristiskais grupējums "Daesh" zina, kā izmantot sociālajā mārketingā pieejamās metodes un bieži darbojas kā interneta "troļļi", kuri paši pārliecināti par izplatīto vēstījumu, piektdien Latvijas Radio raidījumā "Aktuālais temats" atklāja NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra speciāliste Sanda Svetoka.

Būtiskā atšķirība starp interneta "troļļiem" un "Deash" tā dēvētajiem "mediju karavīriem" ir tā, ka pirmie varot nebūt ideoloģiski pārliecināti un nereti saņem samaksu par darbu. Savukārt grupējumā informācijas izplatītāji ir brīvprātīgie, kuri tic tam, ko dara.

Viņa sacīja, ka teroristiskais grupējums piedāvā pievilcīgu saturu, kurā ir Holivudas stilā uzfilmēti vidorullīši, kā arī ļoti skaistas un atraktīvas fotogrāfijas. "Ir spēja nevis izsūtīt garlaicīgus paziņojumus, bet īsas un trāpīgas frāzes. Aptuveni 80% no satura, ko viņi piedāvā sociālajos medijos, ir vizuāli," "Deash" darbību informācijas izplatīšanā raksturoja Svetoka.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!