Apmēram puse no ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem, ko pērn izdarījuši Eiropas autovadītāji citās Eiropas Savienības (ES) valstīs, ir palikuši bez soda, liecina ES iekšēji dokumenti.
Eiropas Komisijas (EK) dokumentā, ar kuru iepazinās aģentūra AFP, ir atzīts, ka pērn pieņemts jauns ES likumdošanas akts ar mērķi darīt galu eiropiešu šoferu nesodāmībai, kuri pieķerti pārkāpumos citās ES valstīs, "nav ticis izmantots līdz tā pilnajam potenciālam".
"2015.gadā aptuveni 50% no konstatētajiem satiksmes noteikumu pārkāpumiem, kurus izdarījuši citu ES valstu iedzīvotāji, netika izmeklēti," teikts dokumentā.
Ar jauno likumdošanas aktu, kas ir spēkā kopš 2015.gada maija, tika izveidota sistēma, kurā ES dalībvalstis savā starpā var dalīties ar autovadītāju reģistrācijas datiem, lai identificētu un sodītu viņus par tādiem pārkāpumiem kā auto vadīšana dzērumā, atļautā ātruma pārsniegšana un drošības jostas nelietošana.
Lai gan puse naudassodu pērn tika samaksāti labprātīgi, EK noskaidroja vairākus iemeslus, kāpēc netika iekasēti pārējie naudassodi. Starp šiem iemesliem ir "savstarpējas palīdzības un sadarbības trūkums" starp valstīm, kurās tiek izmeklēti šie pārkāpumi.
Jaunā ES direktīva attiecas uz auto vadīšanu alkohola vai narkotiku reibumā, luksofora sarkanā signāla ignorēšanu, mobilā telefona lietošanu pie stūres un citiem pārkāpumiem, bet neattiecas uz autostāvvietu noteikumu pārkāpšanu.
Dānija, Īrija un Lielbritānija nav pakļautas šai direktīvai, bet ir gaidāms, ka tā oficiāli stāsies spēkā arī šajās valstīs pirms 2017.gada maija.