Atrasti jauni pierādījumi, ka Kolumbijā avarējušajai lidmašīnai, kurā līdz ar citiem pasažieriem lidoja arī slavena Brazīlijas futbola komanda, pirms nogāšanās beigusies degviela, medijiem atklājuši Kolumbijas izmeklētāji.
Trieciena brīdī lidmašīnā vairs nav bijusi degviela, norāda Kolumbijas amatpersonas, apstiprinot iepriekš izskanējušo informāciju, ka pilots vairākkārt lūdzis ārkārtas nolaišanās iespēju degvielas trūkuma dēļ. Pēc sākotnējiem lidojuma plāniem lidmašīnai vajadzējis nosēsties galvaspilsētā Bogotā, lai uzpildītos, bet tas nav noticis un lidmašīna devusies garām Bogotai nepiezemējoties.
"Pēc visu lidmašīnas palieku pārmeklēšanas varam apstiprināt, ka lidmašīnā trieciena brīdī vairs nebija degviela," preses konferencē atklāja Kolumbijas Aviācijas aģentūras vadītājs Alfredo Bokanegra.
Kāds cits aviācijas nozares pārstāvis atklājis, ka lidaparātā pēc noteikumiem bija jābūt pietiekami daudz degvielai, lai tā nepieciešamības gadījumā varētu atrasties gaisā vismaz 30 minūtes ilgāk par paredzēto lidojuma laiku un sasniegt alternatīvu lidostu, bet šajā gadījumā tas tā neesot bijis. "Dzinēji ir lidaparāta elektrības avots, bet bez degvielas, acīmredzot, arī elektrības avots tika pilnībā pazaudēts," viņš norādīja.
Trešdien vairāku Kolumbijas mediju rīcībā nonāca audioieraksts, kurā dzirdama pilota saziņa ar gaisa kontroles dienestu. Tas esot visai haotisks, taču tajā vairākkārt dzirdams, kā pilots lūdz atļauju nosēsties, jo lidmašīnai beidzas degviela un notikusi "pilnīga elektronikas kļūda".
Tāpat ierakstā dzirdams, ka sieviete no gaisa satiksmes kontroles centra augstumu un ātrumu zaudējošajam lidaparātam sniedz instrukcijas. Mirkli pirms traģēdijas pilots informējis, ka lido 9000 pēdu (2743 metru) augstumā.
Tiek prognozēts, ka avārijas izmeklēšana ilgs vairākus mēnešus, izpētot visu 17 gadus vecās lidmašīnas uzturēšanas, tehniskā stāvokļa vēsturi un audioierakstos pieejamo informāciju. Tāpat izmeklētājiem jāizpēta informācija tā saucamajās lidmašīnas "melnajās kastēs".
Iepriekš Bokanegra iespējamo degvielas beigšanos komentēja ar vārdiem: "Ja izmeklētāji to apstiprinās, tas būs ļoti sāpīgi, jo to izraisījusi nolaidība."
Viens no apstākļiem, kas jau sākotnēji ļāva izvirzīt teoriju par degvielas beigšanos kā avārijas cēloni, bija pati aviokatastrofas vieta, proti, lidmašīna, ietriecoties kalnos neuzsprāga, kā tas parasti notiek līdzīgos gadījumos.
Jau ziņots, ka otrdien netālu no Kolumbijas pilsētas Medeljinas lidostas nogāzās lidmašīna, kurā lidojuši 77 cilvēki, tostarp Brazīlijas futbola komanda un 21 žurnālists. Aviokatastrofā izdzīvoja seši cilvēki.
Pasažieru lidmašīna BAE "Avro" RJ85 bijusi ceļā no Bolīvijas. Lidmašīna nogāzusies kalnainā apvidū ārpus pilsētas īsi pirms pusnakts pēc vietējā laika.
Brazīlijas futbola kluba "Chapekoense" komanda ar šo reisu devās uz "Copa Sudamericana" kausa finālspēli Madeljinā, kur bija paredzēta cīņa ar vietējo klubu "Atletico Nacional". Abu komandu pirmajai savstarpējai spēlei bija jānotiek trešdien. Vietu finālā "Chapekoense" izcīnīja pēc Argentīnas vienības "San Lorenzo" uzvarēšanas pagājušajā nedēļā.
BAE "Avro" RJ85 jeb "British Aerospace" 146 ir Lielbritānijā ražota vidēja izmēra komerciāla reaktīvā lidmašīna. Šo modeli ražoja no 1993. līdz 2003. gadam. Pavisam saražotas aptuveni 400 šādas lidmašīnas.