Sociālais tīkls "Facebook" pirmdien, kā sagaidāms, nodos ASV Kongresam vairāk nekā 3000 reklāmu, kas "Facebook" bijušas izvietotas aptuveni 2016.gada Savienoto Valstu prezidenta vēlēšanu laikā un ir saistītas ar kādu Krievijas reklāmas aģentūru.
Uzņēmums tiksies ar Pārstāvju palātas un Senāta izlūkošanas komitejām un nodos tām reklāmas, apliecināja ""Facebook" pārstāvis.
Sociālais tīkls "Facebook" jau 21.septembrī paziņoja, ka sniegs ASV Kongresam informāciju par Krievijas iepirktajām politiskajām reklāmām.
Līdzās valdības veiktajai izmeklēšanai par Krievijas iejaukšanos ASV prezidenta vēlēšanās "Facebook" pats veic izmeklēšanu par Krievijas administrētiem simtiem "Facebook" viltus kontu.
Laikā no 2012.gada jūnija līdz 2017.gada maijam apmēram 100 000 dolāru (84 000 eiro) tērēti 3000 reklāmu iepirkšanai, lai aktualizētu tādus jautājumus kā ieroču kontrole un rasu attiecības.
Lai arī kopējais reklāmu skaits ir salīdzinoši neliels, tas paver ieskatu Krievijas centienos ietekmēt ASV politiku vēlēšanu kampaņas laikā, šajā gadījumā - ar sociālo mediju palīdzību.