Francijas prezidents Emanuels Makrons ceturtdien nonācis kritikas krustugunīs pēc aicinājuma neapmierinātiem strādniekiem pārtraukt "vandīt mēslus", kas seko tikai pāris nedēļas pēc darba tirgus reformu kritiķu nosaukšanas par slaistiem.
Makrons tik skarbi izteicās trešdien, apmeklējot Francijas vidienes pilsētu Egltonu pēc šajā reģionā pie automašīnu detaļu ražošanas kompānijas "GM&S" rūpnīcas notikušās strādnieku un no darba atlaisto sadursmes ar policiju.
"Tā vietā, lai vandītu mēslus, dažiem labāk būtu meklēt darbu" metāllietuvē netālu esošajā Iselas pilsētā, paziņoja Makrons.
Biznesa asociācijas prezidents bija izteicies, ka lietuvē ir grūtības ar darbinieku atrašanu. Prezidents "nezina, ko nozīmē meklēt darbu", norādīja galēji kreisās partijas "Nepakļāvīgā Francija" parlamenta deputāts Adriens Kiatenenss.
"Makrons to izdarīja atkal," tviterī paziņoja sociālistu partija, aicinot 39 gadus veco prezidentu "uzmanīgāk izvēlēties izteicienus un cienīt Francijas tautu". Arī konservatīvā Republikāņu partija pauda savu nepatiku par Makrona izteikumiem.
Makrons jau iepriekš saskāries ar kritiku par izteikumiem, kas uzskatīti par parastos cilvēkus aizvainojošiem. Septembra sākumā Makrons pāris dienas pirms arodbiedrību rīkota protesta pret viņa virzītajām darba tirgus reformām paziņoja, ka nepiekāpsies "slaistiem, ciniķiem un ekstrēmistiem". Prezidenta izteikumi pat pārtapa par protestētāju saukli - "Pasaules slaisti, apvienojieties!"
Valdības preses pārstāvis Kristofs Kastaners ceturtdien aizstāvēja Makronu, norādot, ka "prezidentam vajadzētu būt iespējai (..) izmantot vārdus, kurus mēs izmantojam visu laiku".
Francijas visu laiku jaunākais prezidents izpelnījies kritiku par to, ka ir atturīgs un dažreiz autoritārs līderis. Kopš viņa ievēlēšanas amatā maijā Makrona popularitāte ir krasi samazinājusies, un pētījumu centra "YouGov" ceturtdien publiskotā aptaujā viņu atbalstīja 32% aptaujāto. Makrons jau bija izpelnījies kritiku, jo bija salīdzinājis savu kā prezidenta lomu ar seno romiešu dievu Jupiteru, kā arī izsakoties par atšķirībām starp "cilvēkiem, kuri gūst panākumus un cilvēkiem, kuri nav nekas".