Gandrīz septiņas desmitgades pēc PSRS diktatora Josifa Staļina aizsāktās ieceres par tuneļa būvi uz Sahalīnas salu, Krievijas prezidents Vladimirs Putins atdzīvinājis projektu, plānojot tiltu, kurš izmaksās aptuveni 286 miljardus rubļu (piecus miljardus ASV dolāru), raksta aģentūra "Bloomberg".
Līgumu par savienojuma būvi, visticamāk, iegūs miljardiera un Putina drauga Arkādija Rotenberga uzņēmums "Stroigazmontaz", atsaucoties uz vairākiem projektam pietuvinātiem avotiem, ziņo medijs.
Rietumvalstu sankciju sodītais Rotenbergs jau būvē tiltu uz anektēto Krimas pussalu. Sahalīnas tilta projekts ir viens no daudzām infrastruktūras būvēm, kas pēdējos gados uzsāktas Krievijā. Starp citām ir arī Sibīrijas cauruļvads un 2018. gada futbola pasaules kausa stadioni.
Šie projekti izmaksājuši ap trīs triljoniem rubļu, un Rotenberga uzņēmumi bijuši vieni no lielākajiem ieguvējiem. Tiesa gan, ne visi šie projekti nesuši finansiālu atdevi, piemēram, 2014. gada būvniecības bums ap Soču olimpiskajām spēlēm valsts attīstības banku noveda uz bankrota robežas.
Viss, kas pašlaik atlicis no Staļina mēģinājumiem savienot Sahalīnu ar kontinentālo Krieviju, ir piespiedu darba nometnes drupas. Celtniecības darbi beidzās līdz ar Staļina nāvi 1953. gadā.
"Bloomberg" aptaujātie analītiķi gan norāda, ka investīcijas nekad netiks atpelnītas, jo Sahalīnā dzīvo vien pusmiljons cilvēku. Tā vietā saprātīgāks risinājums būtu prāmju satiksmes uzlabošana. Uz salas atrodas Krievijas pirmais sašķidrinātās dabas gāzes terminālis, un to ar sauszemi jau savieno naftas un gāzes cauruļvadi.