Krievijas troļļu Facebook kampaņas ASC - 4
Foto: Publicitātes attēli

ASV Pārstāvju palātas Izlūkošanas komiteja šonedēļ publicēja piemērus "Facebook" ievietotiem apmaksātiem ierakstiem, ar kuru palīdzību tā sauktie "Kremļa troļļi" centās polarizēt un šķelt ASV sabiedrību tādos jūtīgos tematos kā rasisms, policijas vardarbība un reliģija, ziņo ASV laikraksts "New York Times".

Vairāki "Facebook" lietotāji, kuru pēdas ved uz Krieviju, bija izveidojuši dažādas "Facebook" lapas, piemēram, vienās aicinot cīnīties par afroamerikāņu tiesībām un protestēt pret policijas vardarbību, savukārt citās sargāt ASV robežas no imigrantiem. Vairākas "troļļu" izveidotās lapas asi vērsās pret musulmaņu sieviešu tradicionālo apģērbu, bet citas šo pašu "troļļu" lapas aicināja ASV dzīvojošos musulmaņu apvienoties, lai ASV prezidenta amatā ievēlētu Hilariju Klintoni.

Pēc sociālā tīkla "Facebook" datiem, 2015. un 2016. gadā kopumā aptuveni 150 miljoni amerikāņu apskatījušies reklāmas un citus priekšvēlēšanu materiālus, kurus sagatavojusi "Kremļa troļļi", kas sociālajā tīklā veikuši aptuveni 80 000 ierakstu.

"Facebook", "Twitter" un "Google" pārstāvji šonedēļ piedalījās dažādu Kongresa komiteju sēdēs, kas veltītas Krievijas veiktajai dezinformācijas kampaņai ASV prezidenta vēlēšanu laikā un pēc tam.

"Tas, ko viņi ["troļļ"] ir izdarījuši, ir nepareizi, un mēs to nepacietīsim," norādīja "Facebook" izveidotājs Marks Zakerbergs. "Facebook" plāno divkāršot darbinieku skaitu, kuri pārbauda šajā sociālajā publicēto saturu, un tas varētu izaugt līdz 20 tūkstošiem cilvēku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!