Polijas Aizsardzības ministrija informējusi prokuratūru par iespējamo noziegumu, ko varētu būt pastrādājuši Smoļenskas aviokatastrofas izmeklēšanas komisijas locekļi, falsificējot faktus, liecina ministrijas sniegtā informācija.
Polijas aizsardzības ministrs Antonijs Macerevičs paziņoja, ka prokurori un tiesa izlems, vai komisijas locekļi ir atbildīgi par nepatiesu faktu apstiprināšanu vismaz četros gadījumos.
Smoļenskas aviokatastrofa notika 2010. gada 10. aprīlī. Avārijā gāja bojā visi 96 lidmašīnā esošie cilvēki, arī Polijas prezidents Lehs Kačiņskis un daudzas citas augsta ranga Polijas amatpersonas.
Polijas labējā spārna politiķi uzskata, ka aviokatastrofa nebija negadījums, neraugoties uz to, ka Polijas un Krievijas izmeklētāji atzinuši, ka tā notika pilota kļūdas, slikto laikapstākļu un sliktās gaisa satiksmes kontroles rezultātā.
Polija avārijas izmeklēšanai izveidoja īpašu komisiju, kuras vadību uzticēja toreizējam iekšlietu ministram Ježijam Milleram.
Macereviča sacītais liecina, ka komisijas locekļi melojuši, apgalvojot, ka izpētījuši katastrofas vietu uzreiz pēc avārijas, kā arī nepatiesi apgalvojuši, ka "melnās kastes" atvērtas kopīgi Maskavā, klātesot gan Krievijas, gan Polijas pārstāvjiem.
Ministrs intervijā telekanālam "Telewizja Republika" otrdien sacīja, ka tā nav taisnība, jo galvenā "melnā kaste", kas ieraksta sarunas pilotu kabīnē, tika atrasta daudz agrāk un to atvēra Krievijas pārstāvji, "vēl pirms poļi paguva tai uzmest aci".
Treškārt, komisijas locekļi parakstījušies zem kļūdaina novērtējuma par pārslodzi brīdī, kad lidmašīna ietriecās zemē.
Macerevičs apgalvo, ka arī oficiālais Polijas ziņojums ticis falsificēts, apgalvojot, ka Polijas gaisa spēku komandieris Andžejs Blasiks tieši pirms avārijas atradies pilotu kabīnē un devis norādījumus, kā rīkoties.
Jaunā komisija, kas atsākusi avārijas izmeklēšanu, šogad paziņoja, ka lidmašīnu, visticamāk, iznīcinājis sprādziens gaisā, un Krievijas gaisa satiksmes kontrolieri tīšām maldinājuši lidmašīnas pilotus par lidmašīnas atrašanās vietu.