Sociālā tīkla kompānija "Facebook" trešdien paziņoja, ka tā radīs jaunu instrumentu, kurš ļaus lietotājiem noskaidrot, vai viņi sekojuši Krievijas propagandas paziņojumiem šajā tīklā vai "Instagram".
Šis paziņojums izskanējis laikā, kad turpinās izmeklēšana par Krievijas apmaksātu nepatiesu un maldinošu saturu, kas parādījies sociālo mediju tīklos pērn notikušo ASV prezidenta vēlēšanu sezonā.
"Facebook" dos lietotājiem iespēju noskaidrot, vai viņi atzīmējuši ar "patīk" vai sekojuši paziņojumiem vai lapām, ko radījusi ar Kremli saistītā Krievijas kompānija "Internet Research Agency" ("Agentstvo internet-issļedovaņij") laikā no 2015. gada janvāra līdz 2017. gada augustam.
"Šī ir daļa no mūsu notiekošajiem centieniem aizsargāt mūsu platformas un cilvēkus, kuri tās lieto, no sliktiem aktoriem, kuri mēģina graut mūsu demokrātiju," paziņoja "Facebook", solot, ka šis instruments kļūs pieejams līdz šī gada beigām.
Tiek lēsts, ka 126 miljoni amerikāņu tika pakļauti Krievijas inspirētiem paziņojumiem un stāstiem sociālajā tīklā "Facebook" no 2015. gada janvāra līdz 2017. gada augustam. Kompānijas "Facebook" galvenais jurists Kolins Strečs to atzina, oktobrī runājot ar ASV Senāta Tiesu komitejas apakškomitejas locekļiem.
Kalifornijā bāzētā kompānija "Facebook" arī ir paziņojusi, ka tā algo vairāk reklāmu recenzentu, divkāršo drošības centienus un veido jaunus instrumentus reklāmu caurredzamības uzlabošanai.