Interneta gigants "Google" pirms maija beigās Īrijā gaidāmā referenduma par abortu aizlieguma atcelšanu pēc sūdzībām par neskaidras izcelsmes finansējumu aborta aizlieguma atbalsta kampaņām lēmis sekot "Facebook" piemēram un pārtraukt visas ar referendumu saistītās reklāmas kampaņas, ziņo "Vice". "Facebook" pārstāvji jau dienu iepriekš paziņoja, ka aptur tās reklāmas kampaņas, kurām finansējums nācis no citām valstīm.
"Sekojot mūsu pieejai veicināt vēlēšanu integritāti globālā mērogā, esam nolēmuši apturēt visas reklāmas, kas saistītas ar Īrijas referendumu par [konstitūcijas] 8. papildinājumu," medijam skaidrojis "Google" pārstāvis. Viņš arī norādījis, ka referendums esot problēma, kuru kompānija "labu laiku cieši novērojusi". Šis reklāmas liegums attieksies uz visām "Google" digitālajām platformām, tostarp "Youtube".
Pēdējā gada laikā tieši "Facebook" nokļuvis krustugunīs par ārvalstu finansētu politisku reklāmu kampaņu publiskošanu, kuru mērķis bijis ietekmēt vēlēšanu iznākumu. Arī Īrijā 25. maijā gaidāmā referenduma kampaņas digitālajā vidē raisīja pamatotas aizdomas, ka lielu daļu no tām finansējuši ārvalstīs, tostarp ASV, Lielbritānijā un citās valstīs bāzētas, pārsvarā konservatīvas un reliģiskas organizācijas, aicinot saglabāt aborta aizliegumu. Šoreiz kritika ķērusi arī "Google".
Aborti ar likumu Īrijā ir aizliegti kopš 1861. gada. Savukārt 1983. gadā tika rosināts un referendumā atbalstīts konstitūcijas 8. papildinājums, nosakot vienādas tiesības uz dzīvību mātei un nedzimušajam bērnam, kas šo aizliegumu vēl nostiprināja.
Laika gaitā sabiedrības vairākuma viedoklis Īrijā vairs stingri neiestājas par labu abortu aizliegumam. "Independent" ziņo, ka pēdējās aptaujās par atcelšanu iestājas vairāk nekā 40%, pret – mazāk nekā 40%, bet aptuveni 20% nav izlēmuši.
Pagājušajā nedēļā "Google" jau izziņoja plānus ieviest pārbaudes sistēmu, pieprasot datus visiem, kas vēlas iegādāties reklāmas pirms gaidāmajām ASV kongresa vēlēšanām. Līdzīgi plāno rīkoties "Facebook".