lidmašīnas atlūzas
Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Austrālijas Transporta drošības biroja (ATSB) izmeklētājs otrdien noraidījis teoriju, ka Malaizijas pasažieru lidmašīnu, kas pazuda 2014. gada 8. martā, pilots varētu būt tīšām nogāzis okeānā.

Pīters Foulijs, kurš vadīja ATSB izmeklēšanu, otrdien Austrālijas Senāta komitejā pauda nožēlu, ka viņa komandai tā arī nav izdevies atrast lidmašīnu, un norādīja, ka lidmašīnas pilots Zaharijs Ahmeds Šahs, visticamāk, atradās bezsamaņā, kad lidaparāts iegāzās Indijas okeānā.

"Malaysia Airlines" lidmašīna ar 239 pasažieriem un apkalpes locekļiem pazuda 2014. gada 8. martā, nezināmu iemeslu dēļ mainot kursu lidojumā starp Kualalumpuru un Pekinu.

Teju trīs gadus ilgušie meklēšanas darbi Indijas okeānā tika izbeigti pagājušā gada janvārī, tā arī neatrodot nekādas lidmašīnas pēdas.

Izskanējušas teorijas, tostarp pagājušajā nedēļā Austrālijā raidījumā "60 Minutes", ka pilots tīšām samazināja gaisa spiedienu lidmašīnā, lai padarītu visus pārējos cilvēkus nespējīgus, pašam paliekot pie apziņas, un pēc tam atjaunojis gaisa spiedienu normālā līmenī un nogāzis lidmašīnu.

Foulijs noraidīja šo teoriju, skaidrojot, ka pilots nebūtu spējis izdzīvot pēc gaisa spiediena maiņas, sevišķi ņemot vērā, ka viņš bija 51 gadu vecs un ar lieko svaru.

Foulijs sacīja, lidmašīna, visticamāk, samazinājusi augstumu nekontrolētā veidā.

Lidmašīnas atlūzas, kas 2015. gada jūlijā tika atrastas pie Tanzānijas krastiem, liecina, ka lidojuma beigās lidmašīna neatradās pozīcijā, kas liecinātu par kontrolētu nolaišanos.

"Mums ir diezgan daudz pierādījumu, lai atbalstītu nekontrolētu" nolaišanos, norādīja Foulijs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!