Tās veiktā analīze par galvenajām 100 viltus ziņām par ASV politiku, kas desmit mēnešu laikā līdz 31.oktobrim guvušas plašu apriti "Facebook", parāda, ka politiskās viltus ziņas skatītas vairāk nekā 158 miljonus reižu.
"Šos rezultātus var uzskatīt tikai par dezinformācijas aisberga virsotni pirms 2020.gada vēlēšanām," teikts "Avaaz" ziņojumā.
"Avaaz" apskatīja tikai ziņas, kuras tikušas pārbaudītas un kuras atmaskojušas respektablas faktu pārbaudes organizācijas.
"Avaaz" aicināja veikt tālāku "Facebook", "YouTube", "Twitter", "Instagram" un "WhatsApp" izplatītās dezinformācijas analīzi, lai parādītu to, kas "atrodas zem šī paisuma viļņa, kas tuvojas 2020.gada vēlēšanu horizontam".
Kā noskaidroja "Avaaz", demokrātiem un neatkarīgajiem vēlētājiem ir divreiz lielākas iespējas saskarties ar mērķētām viltus ziņām nekā republikāņiem un konservatīvajiem.
"Mūsu pētījums parāda, ka "Facebook" pasākumi lielākoties nav spējuši samazināt plašu dezinformācijas izplatīšanu," norādīja "Avaaz". "Bez tūlītējas un apņēmīgas rīcības mēs varam sagaidīt, ka 2020.gada vēlēšanas atkal smagi ietekmēs dezinformācija."