Eiropas Komisija (EK) vēlas, lai "Rail Baltica" projekta īstenošana notiktu vēl centralizētāk, eiroparlamentārietis un "Rail Baltica" neformālās starpinstitūciju sadarbības grupas vadītājs Roberts Zīle (Nacionālā apvienība) atklāja "Delfi" pēc pagājušajā nedēļā notikušās grupas tikšanās Strasbūrā.

Šādu viedokli paudusi "Rail Baltica" koordinatore no EK puses Katrīna Trautmane, nepārprotami norādot, ka institūcija vēlas centralizēt "Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta" (CEF) resursus. Tādējādi paredzams, ka vēl vairāk funkciju, tostarp iepirkumu projekta realizācijā no nacionālajām kompānijām – Latvijas "Eiropas dzelzceļa līnijām", Igaunijas "Rail Baltic Estonia" un Lietuvas "Rail Baltica statyba" un "Lietuvos geležinkeliai" – varētu tikt nodoti "RB Rail", kas jau 2014. gadā dibināts kā visu trīs Baltijas valstu kopējais projekta attīstītājs un centrālais koordinators.

"Stratēģija ir skaidra – šis projekts tiks īstenots vienoti līgumu ietvaros, kas ratificēti visu trīs valstu parlamentos, bet pieaugs manā skatījumā pozitīvs spiediens no Eiropas Komisijas daudz ko centralizēt. Kaut kas var dalībvalstīs juridiski atšķirties dzelzceļa infrastruktūras piederībā, bet jebkurā gadījumā šādu pārrobežu sliežu pārraudzībai jābūt vienotai," skaidroja Zīle.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!