Zviedrijas un Ķīnas attiecības ir nonākušas uz nažiem. Tas savukārt kārtējo reizi atgādina, ka Eiropas Savienība (ES) kā bloks dara pārāk maz vienotas ārpolitiskās pozīcijas veidošanai, tostarp savu dalībvalstu interešu aizstāvēšanai pret lielvarām, raksta "Politico". Spēja aizstāvēt dalībvalstis varētu būt Eiropas Komisijas salīdzinoši jaunās kolēģijas pirmais lielais ģeopolitiskais pārbaudījums.
Rozā briļļu krišana
Zviedrija ar Ķīnu pēdējos desmit gadus uzturēja ciešas attiecības, kuru rezultāts bija vairāku zviedru kompāniju nonākšana ķīniešu rokās, tostarp "Volvo" kļūšana par Ķīnas autobūves milža "Geely" zīmolu, un Zviedrijas kompāniju iespiešanās Ķīnas tirgū. Līdz ar uzņēmējdarbības saišu pastiprināšanos kontakti veidojās arī starp pašvaldībām un dažādām organizācijām, veidojot sadraudzības pilsētu saites.