ASV turpinoties vērienīgiem protestiem pret rasismu, lielie pārtikas rūpniecības uzņēmumi trešdien pavēstīja, ka veiks izmaiņas attiecībā uz populārajiem zīmoliem "Aunt Jemima" un "Uncle Ben's", kuru zīmolu talismani ir melnādaini personāži.
Populāros zīmolus produktu iepakojuma noformējumā un reklāmās reprezentē melnādainie Džemaimas tante un tēvocis Bens.
Uzņēmums "PepsiCo" pavēstīja, ka pilnībā atteiksies no pankūku sīrupa un miltu līnijas "Aunt Jemima", savukārt uzņēmums "Mars" apliecināja, ka "attīstīs" rīsu ēdienu zīmolu "Uncle Ben's".
"Mēs atzīstam, ka [zīmola] "Aunt Jemima" izcelsme balstīta rasu stereotipos," paziņojumā apliecināja "PepsiCo" struktūras "Quaker Foods North America" - "Aunt Jemima" produktu ražotāja - viceprezidente Kristīne Krepfla.
"Kaut arī gadu gaitā ir veikts darbs, lai zīmolu modernizētu tādā veidā, lai tas būtu atbilstošs un cienīgs, mēs saprotam, ka ar šīm pārmaiņām nav pietiekami."
Zīmols "Aunt Jemima" pastāvējis vairāk nekā 130 gadus, "un laika gaitā tas attīstījies, lai reprezentētu dažādas izcelsmes mīlošas mātes, kas vēlas to labāko savām ģimenēm", norādīja "PepsiCo".
Attikšanās no zīmola tēla notiks, sākot ar ceturto ceturksni. Uzņēmums arī solīja, ka tiks izziņots jaunas vārds.
Uzņēmums "Mars" izteicās mazāk skaidri par to, kas notiks ar zīmolu "Uncle Ben's", paziņojumā apliecinot - "mēs nezinām, kādas tieši būs pārmaiņas un kādā laikā tas notiks, bet mēs izvērtējam iespējas".