Tradicionāli decembra brīvdienās Nīderlandē viens no redzamākajiem tēliem līdzās Svētajam Nikolasam (Sinterklaas) ir Melnais Pīts (Zwarte Piet), pat bariņš Melno Pītu. Ierasti šos Svētā Nikolasa palīgus tēlojošie cilvēki, tostarp bērni, nokrāso melnu seju, spilgti sarkanas lūpas, uzliek ogļu melnu sprogainu matu parūkas un dodas pavadīt Svēto Nikolasu vai arī parādās vieni paši kā bērnu izklaidētāji un jokdari.
No Nīderlandes koloniālisma laikiem saglabātā tradīcija, pēdējās desmitgadēs saskaras ar aizvien lielāku kritiku un nupat arī atbalstu šīs tradīcijas turpināšanai paudusi mazāk nekā puse aptaujāto. Jūnijā veiktā iedzīvotāju aptaujā tradīciju atbalstījuši vairs tikai 47% nīderlandiešu. Salīdzinājumam, vēl pērn atbalsts bijis 59%, bet 2011. gadā – 93%.
Par tradīcijas saglabāšanu visredzamāk iestājas galēji labējie politiķi kā Gērts Vilderss, kurš to uzskatot par nekaitīgu bērnu tradīciju, kas neesot rasistiska.
Pretrunīgi vērtētā nīderlandiešu tradīcija trešdien, 2. septembrī, bijusi arī galvenais sarunu temats starp valsts premjeru Marku Riti un aktīvistiem, kuri iestājas par rasisma izskaušanu. Pie sarunu galda noveduši pret sistēmisko rasismu rīkotie protesti visā pasaulē, un Rite pēc tām paziņoja, ka vairs neiestāsies par Melnā Pīta tradīcijas saglabāšanu, kā viņš to darījis iepriekš. "Diskriminācija ir sliktākais, kas ar tevi var notikt," viņš paudis pēc tikšanās.
Vēl 2014. gadā Rite tradīcijas kritizētājiem skaidroja: "Melnais Pīts ir melns, un es to nevaru mainīt, jo viņa vārds ir Melnais Pīts." Tomēr valsts lielākās pilsētas jau ir atradušas veidu, kā šo tradīciju pielāgot tā, lai tā nebūtu aizskaroša nevienai sabiedrības grupai. Amsterdamā jau 2017. gadā parādē aizliedza doties "melnajiem pītiem", tā vietā ieviešot jaunu tēlu Sodrēju Pīts (Roetpiet). Sodrēju Pīta iemiesotāji nedaudz nosmērē seju ar sodrējiem, bet nevelk parūkas un nekrāso spilgti sarkanas lūpas. Roterdama 2019. gadā šim piemēram sekoja.
Premjers gan norādījis, ka valsts līmenī nemudinās senās tradīcijas aizliegumu, bet pauda pārliecību, ka tā mainīsies līdzi laikam sabiedrības diskusiju rezultātā. Viņš izteica viedokli, ka dažu gadu laikā Melnā Pīta tēls decembra parādēs būs pagātne.
Tikmēr vietējie mārketinga uzņēmumi kampaņās Melno Pītu vairs neiekļauj, kā arī soctīklu platformas "Facebook" un "Instagram" bloķē melni krāsotu seju foto, tostarp tās, kurām ir Melnā Pīta iezīmes, raksta "Politico".