Vācijas tiesa otrdien, 3. novembrī, apstiprinājusi pasaulē garākā apvienotā dzelzceļa un ceļa tuneļa būvi zem Baltijas jūras.
18 kilometrus garo Fēmarnas šauruma savienojumu plānots atklāt 2029. gadā, un tas ievērojami saīsinās ceļošanas laiku starp Vāciju un Dānijas austrumu daļu.
Vācijas tiesas apstiprinājums ir "vēsturisks pagrieziena punkts", paziņoja projekta galvenais vadītājs Klauss Baunkjers.
Zemūdens tunelis būs viens no lielākajiem Eiropas infrastruktūras projektiem. Tunelis šķērsos Baltijas jūru starp Dānijas salu Lollandi un Vācijas salu Fēmarnu, saīsinot ceļošanas laiku starp salām līdz desmit minūtēm pašreizējās stundas vietā.
Tunelī plānots izbūvēt divu joslu dzelzceļu un četru joslu autostrādi.
Līdz ar tuneļa izbūvi ceļošanas laiks no Hamburgas līdz Kopenhāgenai saruks līdz divarpus stundām ar vilcienu.
Projekta izmaksas aplēstas uz 7,1 miljardu eiro. Lielāko daļu projekta izmaksu uzņēmusies Dānija. Finansējumu sniegs arī Eiropas Savienība (ES).
Ideja par pastāvīgu savienojumu pāri Baltijas jūras šaurumam starp Lollandi un Fēmarnu tiek apsvērta jau gandrīz 30 gadus. Sākotnēji bija plānots būvēt tiltu.
Dānijas pusē darbs pie tuneļa izbūves jau ir sācies, bet Vācijas pusē to aizkavējuši juridiski šķēršļi.
Vides aktīvisti ir pauduši bažas par tuneļa ietekmi uz vidi un jūras iemītniekiem.
Atšķirībā no citiem tuneļiem, šo nav plānots būvēt zem zemes jūras dibenā.
Tunelis tiks būvēts no dobiem betona posmiem, kas tiks iegremdēti un novietoti tranšejā, kas būs izrakta jūras dibenā.
Iebildumi pret projektu ir arī prāmju kompānijām, kas zaudēs ienākumus tuneļa izbūves rezultātā.
Taču federālā administratīvā tiesa Leipcigā šodien noraidīja šos iebildumus.
Tikmēr ES tiesa Luksemburgā turpina izskatītas citas sūdzības pret šo projektu.