Pēc tam, kad septembra vidū Lielbritānijā kravas automašīnu vadītāju skaits saruka līdz kritiskam līmenim, un bailēs par to deficītu daudzviet karalistē iedzīvotāji izpirkuši degvielu un pārtikas preces, valdība izsludināja ārkārtas terminēta laika vīzu plānu Eiropas Savienības valstu kravas automašīnu šoferiem. Līdz šim atsaukušies vien 27 bloka šoferu, raksta "The Times", "Independent" un citi Lielbritānijas mediji.
Lielbritānijas premjers arī BBC Radio apgalvojis, ka "The Times" ziņotais pieteikumu skaits esot aplams, jo patiesībā pieteikušies 127, vēsta "Reuters".
Situācija radīja Lielbritānijā sen nepieredzētus apstākļus, kad daudzviet degvielas uzpildes stacijās trūkst degviela, un veikalos dažādas preces. Lai risinātu problēmu degvielas apgādē, kopš pirmdienas autocisternu pārvadāšanai piesaistīti armijas šoferi.
Paralēli valdība izsludinājusi darba vīzu atcelšanu noteiktam skaitam Eiropas Savienības autocisternu šoferu. Valdība arī uzsver, ka situāciju radījis šoferu trūkums vienlaikus ar bezprecedenta degvielas pieprasījumu.
Pie šoferu trūkuma tā galvenokārt vaino Covid-19 ierobežojumus un salīdzinoši zemo atalgojumu šīs jomas pārstāvjiem, ko tagad labošot tirgus situācija. Džonsons arī klāstījis, ka kravas šoferu trūkums esot globāla problēma. Savukārt kritiķi norāda, ka galvenais iemesls ir "Brexit" un tā radītā cilvēku izceļošana, kā arī ierobežojumi iebraukt jauniem darbiniekiem.
"Brexit" dēļ darbinieku iztrūkumu šogad izjutušas daudzas jomas, īpaši lauksaimniecības un transporta nozares. Valdība iepriekš ziņoja, ka tikšot izsniegtas līdz pat 10 500 pagaidu darba vīzu kravas automobiļu šoferiem un mājputnu audzēšanas nozarē strādājošiem, lai mazinātu akūtu darbinieku deficītu. No tiem tieši degvielas krīzes risināšanai bija paredzētas 300 vīzas, kuru skaitu bija plānots palielināt līdz 4700. Tikmēr tikai 27 (vai arī 127) pieteikumu terminēta laika vīzām norāda uz problēmām šī valdības rastā risinājuma realizēšanā.