Viens no pasaulē lielākajiem transporta loģistikas uzņēmumiem "Maersk" uzsācis novirzīt konteinerkuģus no Lielbritānijas lielākajām ostām, jo kravas automašīnu šoferu trūkuma dēļ izkrautie konteineri ostas ir burtiski nobloķējuši, vēsta "Indipendent".
Konteinerkurģi vairs nevar ienāk Fēlikstovas un citās lielākajās ostās, jo tās ir pārpildītas ar jau iepriekš atvestajiem konteineriem, kuri bloķē jaunu kravu pieņemšanu. Kravas automašīnu šoferu trūkums līdz šim radījis preču piegāžu kavēšanos un iztrūkumu lielveikalos, kā arī degvielas piegādes problēmas. Pēdējo risināšanai Lielbritānijas valdība lēma piesaistīt armiju.
Savukārt konteineru izkraušanas vietu nobloķēšanās dēļ radusies jauna problēma - konteineros ir visa veida produkcija no pārtikas līdz elektronikai. Rezultātā veikalu tīkliem jādomā, kā citādāk saņemt preces, kuras vairs tos nesasniedz ar kuģiem. Savukārt problēmas samilšana draud ievērojami kavēt vai apturēt preču piegādi arī pirms Ziemassvētkiem, kad tradicionāli transporta pakalpojumiem ir lielākā noslodze.
Fēlikstovas ir Lielbritānijas lielākā preču osta, kurā ienāk aptuveni 36% no visiem valstī iebraucošajiem konteinerkuģiem. Pilnībā vai daļēji bloķēta arī citu lielāko ostu darbība. "Maersk" vadība lēmusi lielajos kuģos esošos konteinerus pagaidām pārkraut mazākajos, tādējādi novilcinot izkraušanu.
Ostas jau šobrīd strādājot bez pārtraukuma, kā arī palielinājušas iebraukt atļauto kravas auto skaitu, lai pēc iespējas ātrāk atrisinātu situāciju. Tomēr pagaidām konteineri, piemēram, Fēlikstovas ostā joprojām pavada vidēji desmit dienas ierasto četrarpusi dienu vietā, kā bija ierasts līdz šim.
Lielbritānijas premjers Boriss Džonsons iepriekš krīzi degvielas apgādes, transporta, pārtikas ražošanas un citās nozarēs, kuras smagi ietekmējis viesstrādnieku iztrūkums pēc "Brexit" īstenotās politikas dēļ, nodēvējis par ekonomikas atdzīvošanās posmu. Viņš arī noraidījis krīzes esamību un mudinājis to nozaru uzņēmumus, kuriem trūkst darbinieki, celt algas.