Sociālās saziņas vietne "Facebook" piektdien, turpinoties Krievijas uzbrukumam Ukrainai, ierobežojusi iespējas Krievijas valsts medijiem pelnīt naudu savā platformā.
"Tagad mēs aizliedzam Krievijas valsts medijiem pirkt reklāmu vai pelnīt mūsu platformā visā pasaulē," "Twitter" paziņoja "Facebook" drošības politikas vadītājs Netenjels Gleičers.
Viņš norādīja, ka "Facebook" vēl vairākiem Krievijas valsts medijiem pievienos īpašu atsauci par saturu.
"Facebook" māteskompānija "Meta" pirms tam piektdien, 25. februārī, paziņoja, ka Krievija noteikusi ierobežojumus vietnes pakalpojumiem pēc tam, kad tā atteicās pakļauties Maskavas varasiestāžu prasībai pārtraukt neatkarīgu faktu pārbaudītāju izmantošanu un atteikties no brīdinājumiem par saturu.
Sociālo mediju platformas kļuvušas par vienu no frontēm Krievijas uzsāktajā karā pret Ukrainu. Lai gan tas sniedz iespēju reāllaikā sekot notikumiem un strauji mainīgajai situācijai, nereti tiek izplatīta maldinoša informācija.
"Meta" globālo lietu vadītājs Niks Klegs piektdien paziņoja, ka Krievijas varasiestādes pieprasījušas "Facebook" nepārbaudīt faktus un neizvietot brīdinājumus par saturu četru Krievijas valsts mediju organizāciju lapās. "Mēs atteicāmies," viņš paziņoja.
Dažas stundas pirms Klega paziņojuma Krievijas federālais sakaru, informācijas tehnoloģiju un masu komunikāciju uzraudzības dienests "Roskomnadzor" informēja, ka pieprasījis "Facebook" atcelt aizliegumus, ko tas ceturtdien noteica Krievijas valsts ziņu aģentūrai "RIA Novosti", valsts telekanālam "Zvezda" un prokremliskajām ziņu vietnēm "Lenta.Ru" un "Gazeta.Ru".
"Roskomnadzor" paziņoja, ka "Facebook" nav atjaunojis šo mediju kontus.
Dienests paziņoja, ka no piektdienas daļēji ierobežota piekļuve "Facebook", bet nepaskaidroja, ko tieši tas nozīmē.
Trešdien "Facebook" Ukrainā ieviesa īpašu funkciju, kas ļauj cilvēkiem slēgt savus kontus drošības apsvērumu dēļ, lai ieraksti nebūtu pieejami ārpus draugu loka esošiem cilvēkiem.
Šādu funkciju vietne ieviesa arī Afganistānā pēc tam, kad talibi pārņēma varu.
Gleičers norādīja, ka "Facebook" ir izveidots Īpašo operāciju centrs, lai sekotu līdzi situācijai Ukrainā.