Vilcienu sadursmē Grieķijā vismaz 26 bojāgājušie - 4
Foto: EPA/Scanpix/LETA
Otrdienas, 28. februāra, vilcienu sadursmē Grieķijā mirušo skaits sasniedzis 57 cilvēkus. Iedzīvotāji katastrofā vaino valdību, ziņo raidsabiedrība BBC.

"DNS paņemts no 57 ķermeņiem," skaidrojis viens no notikuma izmeklētājiem Eleni Zaggelidou.

Valdības pārstāvis apgalvo, ka taupība Grieķijas ekonomiskās krīzes laikā 2000. gados ir veicinājusi investīciju trūkumu dzelzceļos.

Ceturtdien, 2. martā, dzelzceļa darbinieki sarīkoja streiku, vilcienu sadursmē vainojot valdības nolaidību. Otrajā protestu dienā vairāk nekā 2 000 cilvēku protestēja Atēnās un Salonikos.

"Mēs esam dusmīgi uz uzņēmumu, valdību un iepriekšējo gadu valdībām. Viņi nedarīja neko, lai uzlabotu Grieķijas dzelzceļa stāvokli," komentējis kāds no protestētājiem.

Glābēji joprojām notikuma vietā meklē upurus. "Šis bija smagākais brīdis – meklēt mirušo ķermeņus, nevis glābt dzīvības," aģentūrai "Reuters" skaidroja viens no glābējiem Konstantinos Imanimidis.

Pasažieru vilciens, kurā atradās 350 cilvēki, otrdien īsi pirms pusnakts sadūrās ar kravas vilcienu. Daudzi pasažieru vilciena vagoni noskrēja no sliedēm un vismaz trīs aizdegās.

Grieķijā vilciena sadursmi vērtē kā nelaimi, kura jau sen bija gaidāma. Iedzīvotāji uzskata, ka pie traģiskā notikuma novedusi valdības "necieņa" pret Grieķijas dzelzceļu, skaidro medijs.

"Līdzekļu ieguldīšanu dzelzceļa tīklā sarežģī 2010. gada Grieķijas parādu krīze, kas valsti noveda pie krasiem taupības pasākumiem apmaiņā pret ES un Starptautiskā Valūtas fonda finansiālu atbalstu. Protams, ka šo gadu laikā būtu bijis nepieciešams to risināt, bet, kā jūs atceraties, Grieķija vairāk nekā 10 gadus saskārās ar ekonomisko krīzi, kas nozīmē, ka daudz kas ir iekavēts," vizītes laikā slimnīcā, kur pulcējās upuru tuvinieki, skaidroja Grieķijas veselības ministra vietniece Zoja Rapti.

Rapti solīja, ka uzsāks plaša līmeņa izmeklēšanu, kuras laikā noskaidros atbildes uz visiem neskaidrajiem jautājumiem par negadījumu.

Valdības preses pārstāvis Džiannis Oikonomous skaidrojis, ka kavēšanās dzelzceļu projektu īstenošanā skaidrojama ar valstī gadu desmitiem ilgušām problēmām publiskajā sektorā.

Pret 59 gadus veco stacijas pārvaldnieku Larisā izvirzītas apsūdzības par slepkavību bez iepriekšēja nodoma. Viņš ir uzņēmies daļēju atbildību par notikušo negadījumu, skaidroja pārvaldnieka advokāts Stefanos Pantzartzidis. "Viņš ļoti pārdzīvo. Jau kopš pirmā brīža, viņš apzinās savu atbildību šajā notikumā," uzsvēra Pantzartzidis.

Pēc vilcienu sadursmes satiksmes ministrs Kostas Karamanlis paziņoja par savu atkāpšanos no amata. Viņš apgalvojis, ka uzņemsies atbildību par varasiestāžu nespēju salabot dzelzceļu, kas nav bijis atbilstošs 21. gadsimta prasībām.

Sabiedrības dusmas izraisīja arī Grieķijas premjerministra Kirjaka Mitsotaka izteikums, ka nelaimē vainojama "traģiska cilvēciska kļūda" .

Trešdien protestos Atēnās pie uzņēmuma "Hellenic Train", kas atbildīgs par dzelzceļa tīklu, notika protestētāju sadursmes ar policiju. Policija izmantojusi asaru gāzi, lai apturētu protestētājus, kas meta akmeņus un aizdedzinātus objektus.

"Dzelzceļa tīkls izskatījās problemātiski un darbiniekiem slikti maksāja. Arestētajam stacijas pārvaldniekam nevajadzētu atbildēt par visām sistēmas problēmām," komentējis protestētājs no upuriem veltīta pasākuma Larisā.

Liela daļa no pasažieriem bijuši studenti, kas atgriezušies Salonikos no Grieķu pareizticīgo gavēņa svinībām.

Vairāk nekā 10 pasažieru joprojām nav atrasti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!