Foto: Reuters/Scanpix/LETA

2023. gadā visa Krievija lido ar svešām lidmašīnām, kuras tā nespēj apkalpot. Aviācijas incidenti Krievijā notiek katru dienu, un ļoti iespējams, ka liela mēroga katastrofa ir tikai laika jautājums. Tas viss ir rezultāts karam ar Ukrainu, vairāku simtu Rietumu lidmašīnu zādzībām un pret Krieviju vērstajām sankcijām.

  • 19. maijs. Aviokompānijas "Aeroflot" lidmašīna "Airbus-321" maršrutā Soči-Maskava 8839 metru augstumā ziņoja par lidmašīnas gaisa sadursmju novēršanas sistēmas TCAS kļūmi. Lidmašīna veiksmīgi aizlidoja uz Maskavu.
  • 18. maijs. 6000 pēdu augstumā "Airbus A-320" apkalpes komandieris ziņoja par autopilota problēmu, pieņēma lēmumu doties uz galamērķa lidlauku Sanktpēterburgā (Pulkovo). Pilotēšana tiek veikta manuālā režīmā. Veiksmīga nosēšanās pulksten 20.18.
  • 17. maijs. Lidosta "Samara". Lidmašīna "Sukhoi Superjet-100" atgriezās stāvlaukumā no pirmspalaišanas starta GPS signāla zuduma dēļ.
  • 17. maijs. Lidosta "Kazaņa". Pirmspalaišanas startā lidmašīna "Boeing B-738" hidrauliskās sistēmas noplūdes dēļ pieprasīja atgriešanos stāvlaukumā.

Aptuveni šādi izskatās Krievijas "Telegram" kanāla "Aviaincident" ikdienas ziņu apkopojums. Krievijas lidmašīnu flotes tehniskais stāvoklis pasliktinās katru dienu: ārvalstu un Krievijā ražotās lidmašīnas saskaras ar nopietnām tehniskām problēmām. Kopš 2022. gada Starptautiskā civilās aviācijas organizācija (ICAO) uzskata, ka lidošana Krievijā ir tikpat bīstama kā Libērijā un Butānā. Pārējās valstis ir izturējušas šīs starptautiskās organizācijas drošības auditu.

Saskaņā ar Starptautiskās Aviācijas komitejas (starpvalstu institūcija, kas uzrauga aviācijas drošības standartu ievērošanu un izmeklē aviācijas negadījumus 12 NVS valstīs – aut.piez.) datiem, Krievijā notikušas 34 avārijas, kurās gāja bojā 24 cilvēki. 2021. gadā notika 31 gaisa avārija, bojā gāja 61 cilvēks. Varētu šķist, ka gada laikā situācija aviācijas drošībā ir uzlabojusies.

Tomēr, kā nesen ziņoja Krievijas opozīcijas izdevums "Projekts", Krievijas aviosabiedrībām nācies nopietni pazemināt savus drošības standartus. Tas ir rezultāts sankcijām, kas pret Krievijas aviācijas nozari tika ieviestas kopš kara sākuma. Savu lomu spēlēja arī fakts, ka Krievijas gaisa pārvadātāji piesavinājās vairākus simtus lidmašīnu no Rietumu līzinga devējiem.

Kā nozagt aviolaineri

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!