Pērn aviokatastrofā bojā gājušā uzņēmēja Jevgēņija Prigožina savulaik izveidotās un uzturētās troļļu fermas joprojām ir aktīvas, un, visticamāk, turpinās izplatīt dezinformāciju, lai ietekmētu viedokli par karu Ukrainā un ASV vēlēšanām, vēsta izdevums "The Wall Street Journal".
2023. gadā aktīvi darbojās vairākas dažādas tiešsaistes ietekmes kampaņas, kas slēpti vai finansiāli saistītas ar Prigožinu, un to darbība neapstājās pat tad, kad pēc viņa nāves augustā Krievijas valdība likvidēja ar Prigožinu visatklātāk saistītās propagandas grupas, raksta izdevums, atsaucoties uz "Google Mandiant Intelligence".
Lai gan neviena no šīm kampaņām nav guvusi ievērojamu izplatību internetā, analītiķi norāda, ka šo grupu nepārtrauktā darbība liecina, ka Krievija spēj palielināt savu ietekmi, tuvojoties ASV vēlēšanām.
Krievijas dezinformācijas taktika kopš 2016. gada ir mainījusies, uzskata dezinformācijas pētnieki un Rietumu amatpersonas. Ja agrāk centieni galvenokārt bija vērsti uz lielas auditorijas piesaistīšanu saturam sociālajos tīklos, tad tagad uzmanība tiek pievērsta interneta vietņu izveidei, kas uzdodas par leģitīmiem ziņu avotiem. Dažas jaunākas metodes ietver arī aktieru apmaksāšanu, lai tie publicētu viltotus videoklipus, kuros, piemēram, Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis tiek apsūdzēts narkotiku lietošanā.
Taču tradicionālie sociālie tīkli joprojām ir Krievijas troļļu uzmanības centrā, kuri cenšas izveidot neautentiskus kontus dažādās platformās, norāda eksperti. Tajā pašā laikā "Google" nav spējis noteikt, kas pēc Prigožina nāves pārvalda ar viņu saistītos aktīvus.