Lai sāktu īstenot šo plānu, vasaras vidū VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) izsludināja metu konkursu, kurā sagaida arhitektu vīziju muzeja teritorijas attīstībai, kas paredz muzeja teritorijā esošas, ilgāku laiku neizmantotas 1868. gadā būvētas dzelzceļa depo ēkas atjaunošanu un iekļaušanu muzeja kompleksā.
Ņemot vērā arhitektu interesi un Rīgas vēsturiskās vides kontekstu, metu konkursa noslēguma termiņš pagarināts līdz šī gada 29.septembrim.
"Metu konkurss ir aicinājums palīdzēt mums skatīties plašāk, iespējams, citādāk, atrast to veidu, kā būt vienā ritmā ar mūsdienu sabiedrību, kļūt labāk atpazīstamiem, ietekmēt viedokli un būt par vietu, ko izvēlas," pauž muzeja direktore Ieva Pētersone. Vienlaikus viņa atgādina, ka metu autoriem jāpiedāvā ne tikai radoša, bet arī funkcionāli efektīva vīzija, lai muzeja darbinieki spētu ērti un efektīvi vadīt ikdienas apmeklētāju plūsmu, saskaņot apmeklētāju dažādās intereses un notikumus muzejā.
Izstrādājot metu priekšlikumus konkursam, pretendentiem jāparedz saglabāt autentiskās vēsturiskās depo ēkas daļas un konstrukcijas, pēc iespējas eksponējot tās arī interjerā, bet plānojumam jābūt funkcionālam un maksimāli atklātam. Metā jāatspoguļojas idejai par muzeju kā atvērtu sociālās komunikācijas vidi, kā arī objektam jāiekļaujas jauno tuvās Pārdaugavas kultūras un infrastruktūras objektu vidū, vienlaikus atklājot arī tā industriālo izcelsmi. Pretendentiem ir jāiesniedz muzeja teritorijas un telpas vizualizācijas, kā arī detalizēta informācija par projekta ieceri – tostarp izmantojamie materiāli, inženiertehniskais risinājums, akustisko risinājumu apraksts, ēkā veidojamās izstāžu un konferenču zāles multifunkcionalitātes raksturojums un ēkas energoefektivitātes apraksts.
Konkursā iesniegtos darbus vērtēs komisija, kurā bez LDz darbiniekiem kā eksperti piedalīsies arī Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas un Latvijas Arhitektu savienības pārstāvji.
Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs ir dibināts 1994. gadā. Kopš 1996.gada muzejs atrodas Torņakalna preču stacijas teritorijas daļā, kādreizējā Rīgas-Jelgavas dzelzceļa remontdarbnīcu ēkā. Muzejs lepojas ar lielāko platsliežu ritekļu kolekciju Baltijā un plašāko Latvijas dzelzceļu vēsturi raksturojošu krājumu. Gada laikā Latvijas Dzelzceļa vēstures muzeju apmeklē vairāk nekā 40 tūkstoši apmeklētāju, bet muzeja teritorijas attīstības projekta rezultātā interesentu loku paredzēts paplašināt, piesaistot arvien jaunus apmeklētājus.