Krievu salas projekta ieguvums būs ne tikai vides saudzēšana, ogļu pārkraušanu novirzot tālāk no pilsētas centra, tas uzlabos arī ostas darbību. Jaunais terminālis nodrošinās ātrāku un efektīvāku kravu pārkraušanu.
Krievu salā vēl jāizbūvē virszemes infrastruktūra. Daļa darba jāveic ostai, daļa – stividoriem, pārceļot uz jauno piestātni kraušanas tehniku. Brīvostas vadība prognozē, ka Krievu sala, kas ir vērienīgākais infrastruktūras projekts kopš Latvijas neatkarības atjaunošanas, krietni palielinās Rīgas ostas spēju konkurēt ar tās sāncenšiem Baltijas reģionā.
Lai gan patlaban pēc pārkrautā kravu apjoma no Baltijas ostām līderpozīcijā ir izvirzījusies Klaipēdas osta, jaunais Rīgas brīvostas vadītājs ir pārliecināts, ka ir pietiekami daudz priekšnosacījumu tam, lai situāciju kardināli mainītu. Cerību vieš Latvijas proaktīvā rīcība Austrumos, aktīvi meklējot sadarbības iespējas Baltkrievijā, Vidusāzijas valstīs un Ķīnā. Pirmie mēģinājumi iekļauties jaunajā zīda ceļā jau ir realizēti – caur Latviju jau devušies vairāki konteinervilcieni no Ķīnas, kā arī uz to.