Vairāku tūkstošu kvadrātmetru plašā termināļa teritorija ir multifunkcionāla – tajā var pārkraut dažādas beramkravas, sākot no graudiem līdz mālzemei. Turklāt kravu pārkraušanai tiek izmantotas modernākās tehnoloģijas un daudzi no procesiem, piemēram, vagonu iekraušana ir automatizēti. Proti, kravu kraušanas process tiek pārtraukts, kolīdz vagons ir pilns. Vēl vairāk – teju visu pārkraušanas procesu var kontrolēt no mobilā telefona vai planšetes un kompleksa darbību nodrošina vien 25 cilvēku komanda.
Šāda termināļa izveide uzlabos Rīgas brīvostas konkurētspēju, kā arī, nodrošinot efektīvu loģistiku, sekmēs Latvijas eksporta potenciālu.
Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks uzsver, ka jaunais terminālis ir būtisks brīvostas centieniem mazināt atkarību no kādas konkrētas kravu grupas, dažādojot kravas. Šādi projekti un tik prāvas investīcijas apliecina to, ka pesimismam par Rīgas ostas nākotni nav pamata, uzskata Ameriks.