Lai gan līdz šim par elektrifikācijas projekta ieguvumiem vairāk runāts saistībā ar kravu pārvadājumiem un konkurences nodrošināšanu šajā tautsaimniecības sektorā, tomēr ieguvēji no tā būs arī pasažieri.
Ieguvumi skaidrojami ar to, ka jaunais elektrotīkls apvienojumā ar jaunajiem pasažieru vilcieniem, kurus AS "Pasažieru vilciens" plāno iegādāties esošā novecojušā ritošā sastāva vietā, nodrošinās daudz dinamiskāku un ātrāku pasažieru vilcienu kustību. VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) viceprezidents Aivars Strakšas min, ka ar elektrovilces vilcieniem no Rēzeknes un Daugavpils Rīgā būs iespēja nokļūt ātrāk nekā patlaban. "Mēs beidzot iebrauksim 21. gadsimtā," piebilst LDz viceprezidents.
Pēc tam, kad tiks īstenots elektrifikācijas pirmais posms, noteiktos sliežu ceļa posmos pasažieru vilcienu maksimālo ātrumu varētu palielināt līdz 160 km/h. Paredzams arī, ka elektrifikācijas projekts vilcienu kā pārvietošanās līdzekli padarīs pievilcīgāku salīdzinājumā ar autobusiem.
Lai samazinātu projekta īstenošanas izdevumus, LDz aizvadīto mēnešu laikā padziļināti pētīja kaimiņvalstu pieredzi elektrifikācijas projektu īstenošanā un jaunākos tehnoloģiskos risinājumus, kas ļāvis pārskatīt apakšstaciju izbūves un citu tehnoloģisko risinājumu izmaksas.