Budžets ir par 6 % mazāks, nekā tas bija apstiprināts šim gadam, tomēr tas galvenokārt saistīts ar vērienīgiem investīciju projektiem.
Rīgas Brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks skaidro, ka budžetā ir iestrādāti lieli attīstības projekti. Tāpēc, neraugoties uz 6 % samazinājumu salīdzinājumā ar šim gadam plānoto līdzekļu apjomu, tas patiesībā ir uz attīstību vērsts budžets, nevis "jostas savilkšana". "Tas ir realitātes budžets," piebilst Ameriks.
Plānoto investīciju apjoms nākamajā gadā pieaugs vairāk nekā trīskārt – attīstībā plānots investēt gandrīz 50 miljonus eiro. Intensīvi tiek attīstīta Krievu sala, kam nākamajā gadā paredzēti 35 miljoni eiro. Savukārt otrs nozīmīgs projekts ir tilta uz Kundziņsalu būvniecība, kas sāksies nākamajā gadā. Jaunais satiksmes pārvads savienos Kundziņsalu ar Austrumu maģistrāli. Šim projektam kopējais Rīgas Brīvostas budžetā paredzētais investīciju apjoms ir 9 miljoni eiro.
1,5 miljonu eiro apmērā līdzekļi plānoti arī Daugavas padziļināšanai. Padziļināšanas darbi notiks pie Rīgas Pasažieru ostas, Kundziņsalā un vēl pie vairākām ostas piestātnēm. Ameriks skaidro, ka Daugavas padziļināšana nepieciešama, lai Rīgas ostā varētu ienākt vēl lielāki kuģi ar dziļāku iegrimi.