"Latvija starp Baltijas valstīm turpina saglabāt līderpozīcijas tranzīta jomā - kopš 2010. gada Latvijas ostās ir pārkrauts aptuveni trīs reizes vairāk kravu nekā Igaunijā un par trešdaļu vairāk nekā Lietuvā", secinājis finanšu un investīciju eksperts Aivars Jurcāns. Pēc viņa aprēķiniem, ja salīdzina Baltijas valstu ostu darbības rezultātus 2017. gadā, vērojams, ka Latvijas ostās pārkrauta gandrīz puse no Baltijas kravu kopējā apjoma, t.i., gandrīz tikpat, cik Klaipēdas un Tallinas ostās kopā.

"Ir kļūdaini analizēt ilgtermiņa procesus, skatoties caur īstermiņa prizmu, lai gan ar to saskaras kapitāla un investīciju ietilpīgie biznesi visā pasaulē", norāda Jurcāns. Viņaprāt, lai kvalitatīvi vērtētu tranzīta nozares darbu, ko būtiski ietekmē dažādas ģeopolitiskas norises, gan desmitiem miljonu vērti investīciju projekti, situāciju analizējama daudz plašāk gan laika, gan visa reģiona kontekstā.

"Kopumā Latvijas ostu darbība periodā kopš 2010. gada kļuvusi stabilāka, ilgtspējīgāka un diversificētāka", uzskata eksperts. Tirgus līderis Latvijā visā šajā periodā bijusi Rīgas osta – tajā apkalpota vairāk nekā puse no visa lielo Latvijas ostu kravu apjoma, turklāt kravu apjoms Rīgas ostā vidēji ik gadu pieaudzis par 2,6%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!