AS "Pasažieru vilciens" (PV) un vairākas Latvijas pašvaldības saskata iespēju tos palielināt vēl vairāk, koordinēti sadarbojoties un attīstot ekspresvilcienu satiksmi gan jaunos, gan esošajos maršrutos, kā arī attīstot stacijām pieguļošās teritorijas, lai tajās būtu gan autoostas ar salāgotiem transporta grafikiem, gan autostāvvietas tiem, kas turpina tālāko ceļu ar vilcienu.
Sabiedriskā transporta likums paredz, ka plānojot starppilsētu maršrutus ar lielu pasažieru plūsmu, vispirms tiek izveidoti maršruti pa sliežu ceļiem. VSIA "Autotransporta direkcija" valdes priekšsēdētājs Kristians Godiņš sarunā ar laikrakstu "Dienas bizness" uzsver, ka "plānojot maršrutus elektrozonā, prioritāte būs vilcienam, elektrozonā un ar dīzeli Siguldas virzienā vilciens pārvadā 95% pasažieru".