Izskatīšanai valdībā ir iesniegts Indikatīvais dzelzceļa infrastruktūras attīstības plāns un daudzgadu līgums, kas noteiks, kā turpmāk attīstīties dzelzceļa infrastruktūrai Latvijā. Būtiski, ka tiek domāts gan par tranzītas kravu pārvadājumiem nepieciešamajām līnijām, gan arī pasažieru pārvadājumiem, kuri veido ap 40% kopējā dzelzceļa pārvadājumu apjoma.

AS "Pasažieru vilciens" (PV) un vairākas Latvijas pašvaldības saskata iespēju tos palielināt vēl vairāk, koordinēti sadarbojoties un attīstot ekspresvilcienu satiksmi gan jaunos, gan esošajos maršrutos, kā arī attīstot stacijām pieguļošās teritorijas, lai tajās būtu gan autoostas ar salāgotiem transporta grafikiem, gan autostāvvietas tiem, kas turpina tālāko ceļu ar vilcienu.

Sabiedriskā transporta likums paredz, ka plānojot starppilsētu maršrutus ar lielu pasažieru plūsmu, vispirms tiek izveidoti maršruti pa sliežu ceļiem. VSIA "Autotransporta direkcija" valdes priekšsēdētājs Kristians Godiņš sarunā ar laikrakstu "Dienas bizness" uzsver, ka "plānojot maršrutus elektrozonā, prioritāte būs vilcienam, elektrozonā un ar dīzeli Siguldas virzienā vilciens pārvadā 95% pasažieru".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!