*Reklāmraksti 2017 - 8803
Foto: Publicitātes foto
Transporta un loģistikas nozare veido piekto daļu no Latvijas ekonomikas un lielā mērā balstās uz dzelzceļu un trīs lielākajām ostām. Aizvadītajā nedēļā lielākie nozares pārstāvji informēja sabiedrību par aizvadītajā gadā paveikto un iezīmēja šogad plānoto.

Latvijas lielākajā ostā – Rīgas brīvostā, kur tiek pārkrauta vairāk nekā puse no Latvijas ostu kopējā kravu apjoma, 2018. gadā pārkrauti 36,4 miljoni tonnu dažādu kravu, kas ir par 8,2% vairāk nekā pērngad. Pozitīvie kravu apgrozījuma rādītāji saistāmi ar kāpumu beramkravu un ģenerālkravu segmentos, kas ar uzviju kompensējis lejamkravu ( naftas produktu) samazinājumu.

"Mēs redzam, ka ieguldītais darbs jaunu kravu piesaistē un pareizi izvēlētā kravu diversifikācijas stratēģija, kā arī ostā strādājošu uzņēmumu spēja pielāgoties situācijai ir nesusi augļus – aizvadītajā gadā Rīgas osta ir spējusi audzēt pārkrauto kravu apjomus, tostarp sasniedzot augstākos rādītājus ostas pastāvēšanas vēsturē ģenerālkravu segmentā, jaunu pārkrauto konteinerkravu un lauksaimniecības produktu rekordu, kā arī apkalpoto pasažieru rekordu." akcentē Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

2018. gads Rīgas ostā iezīmējās ar vairākiem jauniem kravu pārkraušanas rekordiem. Absolūtais kravu apgrozījuma rekords tika sasniegts konteinerkravu un lauksaimniecības kravu grupās. Pārkrauto konteinerkravu plūsma pērn pieauga par 5,2% un sasniedza 470 tūkstošus TEU. Savukārt lauksaimniecības kravu segmentā tika pārkrauts 1,9 miljoni tonnu dažādu produktu, kas ir par 12,9% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Jauns rekords 2018. gadā tika sasniegts arī pasažieru pārvadājumos – Rīgas brīvostā tika apkalpoti 0,87 miljoni pasažieru, kas ir par 44,9% vairāk nekā 2017. gadā. Ļoti veiksmīgs aizvadītais gads bija arī ogļu un kokmateriālu kravu segmentos. Pārkrauto ogļu apjoms pērn pieauga par 20,8%, savukārt kokmateriālu kravu apgrozījums pat par 34,5%.

Rīgas brīvosta 2018. gadā īstenoja vairākus stratēģiski nozīmīgus projektus, kas ilgtermiņā veicinās ostas konkurētspēju un vēl vairāk paaugstinās ostas darbības kapacitāti. Kā nozīmīgākais minams Krievu salas multifunkcionālais terminālis, kas ir pilnībā nodots ekspluatācijā un gatavs kravu pārkraušanai. 2018. gadā tika noslēgts līgums ar Centrālo finanšu un līguma aģentūru par Eiropas Savienības finansējumu satiksmes pārvada izbūvei no Tvaika ielas uz Kundziņsalu, kā arī ievērojami resursi un uzmanība tika veltīti galvenā kuģošanas kanāla dziļuma uzturēšanai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!